Anbessa Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Hei, holder på å overhale mastersylinder til bremsene. Jeg har type NRC 6096. Jeg stusser litt på pakningene, er disse satt på riktig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Hva mener du er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 15. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2020 (endret) Jeg lurte mest på den pakningen på nederste bilde til høyre. Den nærmeste bremsekraft forsterkeren. De tre andre skrår inn mot bremsevæsken, den skrår vekk. Vil gjerne ha det riktig! Endret 15. juli 2020 av Anbessa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Det ser riktig ut for meg. Leppa vender vekk fra master, men jeg er ingen fasit. Sikkert andre som har et presist svar- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Ser riktig ut , dog årtier siden jeg "overhalte" en tokrets på praktisk fagprøvedel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 15. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2020 Takk, tror også dette er riktig og har satt mastersylinderen på bilen. Men, ser fuktighet rundt den ene nipplen på fordeling på bakakslingen. Er det bremsevæske som lekker ut der, kommer vel luft inn... Har luftet i timesvis og brukt flere liter bremsevæske. Får sjekke den i morgen. Blir aldri arbeidsløs ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 31. august 2020 Forfatter Del Skrevet 31. august 2020 (endret) Fant ut at bremsesylinder venstre bak var defekt. Byttet denne og fikk nå luftet slik at bremsevæsken kommer uten luftbobler. Nå er bremsene mer normale. Første trykket går nesten i gulvet, mens andre trykket er hardt og godt. Er det mastersylinder? Eller er det fremdeles luft i systemet? Tror jeg nærmer meg noe ...... Endret 31. august 2020 av Anbessa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 Spørsmålet er jo også om bremseskoene er riktig justert og/eller tilpasset tromlene hvis nytt. Feil ute på hjulene finner du slik: Setter du på 2 Wise-grip eller bremseslangetenger på to av bremseslangene og får høy pedal vet du hvor feilen ikke ligger. Roker tengene inntil det ikke hjelper på pedalhøyden og du har funnet synderen. Luft i sylinder /justering/skotilpasning. Feil på master/luft : Stenger du alle slangene og ikke får høy pedal er feilen i master,dødgangsjustering eller luft i systemet foran slangene. Litt røff beskrivelse , men .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 Det var en god beskrivelse, men det er jo bremserør og ikke bremseslanger.... Men, jeg hadde jo byttet alt av bremsesko bak, så i dag luftet jeg en gang til og JUSTERTE bremseskoene. Det kom litt luft fra venstre, men ikke høyre. Bremsene virker igjen bedre, så nå prøver jeg PKK. Tror cluet denne gangen var justering av bremseskoene. Dersom den feiler tror jeg at jeg vil bytte hjulsylindrene igjen, denne gang med genuine Land Rover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Luftet du etter justering av bånd? For om ikke er det håpløst å få ut all luft da noe av væsken trykker stemplet ut istedet for å luftes ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 5. september 2020 Forfatter Del Skrevet 5. september 2020 Ja, luftet etterpå. Det virker bedre. Men, jeg mistenker at det er kvalitetsforskjeller på billige og dyre hjulsylindre. Som med det meste.... . Prøver PKK snart og ser hva de sier. På tide å få skilter på Kvitebjørn igjen (ett år uten...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Du ser om de lekker om du letter på støvmasjetten. Er det bløtt der tar de inn luft også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ivers Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 20 timer siden, Anbessa skrev: Ja, luftet etterpå. Det virker bedre. Men, jeg mistenker at det er kvalitetsforskjeller på billige og dyre hjulsylindre. Som med det meste.... . Prøver PKK snart og ser hva de sier. På tide å få skilter på Kvitebjørn igjen (ett år uten...) Hva slags merke er sylindrene du har kjøpt om jeg tør spørre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 7. september 2020 Forfatter Del Skrevet 7. september 2020 Litt usikker, lå flere i garasjen ..... Har kjøpt Allmakes tidligere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 21. september 2020 Forfatter Del Skrevet 21. september 2020 Har slitt med diverse hjulsylindre og kjøpte derfor originale Land Rover hjulsylindre. En av de forrige lakk bremsevæske inn i trommelen. Skal på PKK i morgen ettermiddag, men får ikke bremsene til. De nye hjulsylindrene virker på den måten at det ikke lengre kommer luftbobler når jeg lufter. Men, bremsene er fremdeles myke på første trykk og harde og gode på andre trykket. Kan det være master sylinderen? Igjen? Bør jeg prøve å bytte den i morgen tidlig? Kan det være noe helt annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 21. september 2020 Del Skrevet 21. september 2020 Har du justert båndene inn til trommelen? Om ikke vil fjørene skyve stemplet inn og du må trampe en ekstra gang for å skyve stempel ut igjen. Ps. Du har luftet på alle hjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 Bremsebåndene strammet til nesten subbing og mye bedre, kanskje det er håp? Alle hjul luftet, ingen bobler. Men, en liten dråpe bremsevæske ved niplene bak. Hvor mye betyr det når bremsene virker OK? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Er pedalen bra burde det være greit nok. Kommer det væske etter at det er tørket av? Gni fett rundt og bytt nipler etter kontrollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 Det kommer svært lite, var tørt i går kveld og bitte litt fukt i dag tidlig. Jeg prøver med litt fett og ser hva som skjer. Jeg får be en profesjonell lage og flense bremserør neste gang, jeg gjorde det selv nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 På 5.9.2020 den 20.19, Anbessa skrev: Det var en god beskrivelse, men det er jo bremserør og ikke bremseslanger.... Ikke hele veien håper jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Bremsevæskesvetting eller lekkasje på PKK / kontroll er kjøreforbud. Flens opp en gang til.Øvelse gjør mester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 1 time siden, @le skrev: Ikke hele veien håper jeg? Bak er det jo felles bremseslange til bakakslingen og rør resten av veien. Så, nei, ikke hele veien 1 time siden, gautes skrev: Bremsevæskesvetting eller lekkasje på PKK / kontroll er kjøreforbud. Flens opp en gang til.Øvelse gjør mester. Ja, det kan jo ikke være slik. Jeg dro til litt ekstra på niplene og nå er det tørt. Rekker ikke å lage ny rør nå, men vil få det gjort snart . Noe spesielle typer rør som anbefales? Har fra Biltema, er de greie nok? Virker litt harde å flense, men det kan jo kanskje være fordi flenseverktøy også er fra Biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Jeg har alltid brukt kobberrør fra Biltema. Verktøy fra samme sted. Jeg har aldri tenkt på om det er hardt eller ikke, men kan jo ha mye med erfaringen å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbessa Skrevet 22. september 2020 Forfatter Del Skrevet 22. september 2020 Ferdig PKK, bremsene var upåklagelige gode men tre 2’er feil på bladfjærer foran (løse fester) og styring (ødelagt støvmansjett) Synes det var bra, jeg. Litt jobbing til og prøver igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 23. september 2020 Del Skrevet 23. september 2020 Ikke dårlig. Tre foringer og et endeledd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.