Gå til innhold

Mastersylinder NRC6096


Anbessa

Anbefalte innlegg

Jeg lurte mest på den pakningen på nederste bilde til høyre. Den nærmeste bremsekraft forsterkeren. De tre andre skrår inn mot bremsevæsken, den skrår vekk. Vil gjerne ha det riktig!

Endret av Anbessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, tror også dette er riktig og har satt mastersylinderen på bilen. Men, ser fuktighet rundt den ene nipplen på fordeling på bakakslingen. Er det bremsevæske som lekker ut der, kommer vel luft inn...  Har luftet i timesvis og brukt flere liter bremsevæske. Får sjekke den i morgen. :D Blir aldri arbeidsløs ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fant ut at bremsesylinder venstre bak var defekt. Byttet denne og fikk nå luftet slik at bremsevæsken kommer uten luftbobler. 
Nå er bremsene mer normale. Første trykket går nesten i gulvet, mens andre trykket er hardt og godt. 
Er det mastersylinder? Eller er det fremdeles luft i systemet?

Tror jeg nærmer meg noe ......

Endret av Anbessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er jo også om bremseskoene er riktig justert og/eller tilpasset tromlene hvis nytt.

Feil ute på hjulene finner du slik:

Setter du på 2 Wise-grip eller bremseslangetenger på to av bremseslangene og får høy pedal vet du hvor feilen ikke ligger.

Roker tengene inntil det ikke hjelper på pedalhøyden og du har funnet synderen. Luft i sylinder /justering/skotilpasning.

 

Feil på master/luft :

Stenger du alle slangene og ikke får høy pedal er feilen i master,dødgangsjustering eller luft i systemet foran slangene.

 

Litt røff beskrivelse , men ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en god beskrivelse, men det er jo bremserør og ikke bremseslanger....
 

Men, jeg hadde jo byttet alt av bremsesko bak, så i dag luftet jeg en gang til og JUSTERTE bremseskoene. Det kom litt luft fra venstre, men ikke høyre. 
 

Bremsene virker igjen bedre, så nå prøver jeg PKK. Tror cluet denne gangen var justering av bremseskoene. Dersom den feiler tror jeg at jeg vil bytte hjulsylindrene igjen, denne gang med genuine Land Rover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, luftet etterpå. Det virker bedre. Men, jeg mistenker at det er kvalitetsforskjeller på billige og dyre hjulsylindre. Som med det meste.... :)  . Prøver PKK snart og ser hva de sier. På tide å få skilter på Kvitebjørn igjen (ett år uten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anbessa skrev:

Ja, luftet etterpå. Det virker bedre. Men, jeg mistenker at det er kvalitetsforskjeller på billige og dyre hjulsylindre. Som med det meste.... :)  . Prøver PKK snart og ser hva de sier. På tide å få skilter på Kvitebjørn igjen (ett år uten...)

Hva slags merke er sylindrene du har kjøpt om jeg tør spørre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har slitt med diverse hjulsylindre og kjøpte derfor originale Land Rover hjulsylindre. En av de forrige lakk bremsevæske inn i trommelen. 

Skal på PKK i morgen ettermiddag, men får ikke bremsene til. 
 

De nye hjulsylindrene virker på den måten at det ikke lengre kommer luftbobler når jeg lufter. Men, bremsene er fremdeles myke på første trykk og harde og gode på andre trykket. 
 

Kan det være master sylinderen? Igjen? Bør jeg prøve å bytte den i morgen tidlig?

 

Kan det være noe helt annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, @le skrev:

 

Ikke hele veien håper jeg? :)

Bak er det jo felles bremseslange til bakakslingen og rør resten av veien. Så, nei, ikke hele veien :rolleyes:

1 time siden, gautes skrev:

Bremsevæskesvetting eller lekkasje på PKK / kontroll er kjøreforbud.

Flens opp en gang til.Øvelse gjør mester.

Ja, det kan jo ikke være slik. Jeg dro til litt ekstra på niplene og nå er det tørt. Rekker ikke å lage ny rør nå, men vil få det gjort snart :) . Noe spesielle typer rør som anbefales? Har fra Biltema, er de greie nok? Virker litt harde å flense, men det kan jo kanskje være fordi flenseverktøy også er fra Biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...