Gå til innhold

Min første Land Rover (L462)


Maskinogspett

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått kjøpt meg min første Land Rover! :lol: Etter mange år med prat og synsing, fikk jeg endelig handla meg en britisk fritidsberikelse.

 

En sen 2017 td6 HSE med noe ekstrautstyr. Har allerede ordnet slaglengden bak og fått bygd en liten konstruksjon så det går an å ligge flatt bak i bilen. Er ellers veldig glad for at den har 20" felger, og ikke 22".

 

Jeg har aldri kost meg så mye på biltur som nå! 3200 km kjørt siste 2 uker :D

 

Noen som har tips til nettbutikker som selger modeltilpasset utsyr til tur/offroadbruk? 

 

Broen på bildet under ble bygd i 1827excl

20200712_102619.jpg

received_2726968557587868.jpeg

20200712_103338.jpg

20200711_181539.jpg

Endret av Maskinogspett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil. :)

 

Kommer nok an på hva du mener med modelltilpasset utstyr. Det er nok ikke så mye utstyr fra tredjepart til D5 enda, men det er jo en del generelt utstyr som er "kjekt å ha" på tur. Hekktelt, takstativ, kasser+++

 

Har sett noen skuffeseksjoner for D5 et eller annet sted, men det er sannsynligvis lite kompatibelt med det å sove i bilen. Vi investerte i hekktelt for en tid siden, og det tror jeg vi kommer til å bli glad i. Har riktignok bare brukt det en gang så langt, men det er behagelig å ha et sted å gjøre av bagasjen når bilen er "soverom". I tillegg har man et sted å oppholde seg om været er mindre trivelig og/eller myggen er i overkant pågående. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser at jeg kanskje har postet under feil kategori, beklager dette!

 

Egentlig litt usikker på hva jeg vil gjøre med bilen, noen litt grovere dekk vil jeg uansett ha, helst uten å ødelegge veiegenskapene(Dekkstøy!!!) totalt.

 

Noen som har erfaring med disse dekkene?

 

 

 

dekk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maskinogspett skrev:

Innser at jeg kanskje har postet under feil kategori, beklager dette!

 

Er vel ikke slett feil med en prosjekttråd for en D5 også! Gratulerer med flott bil. Bare gøy å se litt mer av både bruk og modifisering, selv om det ikke blir av det voldsomme slaget med såpass ny bil. 

 

Nokian Rotiiva AT er svært gode og litt snille AT dekk som burde passe bra om man vil ha litt mer selvsikkerhet på rufsete undelag. 

.

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger om Duratrac dekkene, bare søke litt her på forumet :) (Også populære i Usa)

 

Utfordringen med AT dekk er at de ofte har mindre knaster desto lavere profil de har. Hvis det ikke bare skal være til pynt vil det nok lønne seg å også skaffe mindre diameter felger, hvis mulig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så mange d5 som er rigget, så det blir kult å følge tråden din! Min onkel har Duratrac dekkene i 255/55r19 på sin d4 og de er en del grovere og bråker vesentlig mer enn mine General grabber at3 i 255/55r20. Jeg er veldig fornøyd med mine, men er på jakt etter 18 toms felger selv. Da blir det 265/65r18 bf ko2. Vet ikke hvordan det er med klaring på d5, men jeg hadde nok valgt bf ko i 275/55r20 hadde det vært plass og du vil fortsette med 20 tommere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...