leiohel Skrevet 11. juli 2020 Del Skrevet 11. juli 2020 Min d2 har noe som jeg mistenker kan komme fra automaten. Bilen har gått ca 400 tusen. Når motor og gir er kald så girer den mykt i alle gir. Fikk ny olje for noen mnd siden. Ved nedbremsing og når girkassa vekser fra 3 til 2, kan en et rykk som om noe glipper. Gir jeg gass igjen så virker det som det er mye slakk i drivlinja og det kommer et kraftig klunk. Noen ganger ved giring fra 2 til 3 så kan en merke at det gis litt motstand u et halvt sekund, fronten dupper litt og så er alt som normalt. Dette skjer som regel etter å ha kjørt litt. Stopper jeg og lar motor og gir kjøle litt, er den normal og fin. Har hatt av fremre mellomaksel og finner ikke noe feil. Heller ikke i dobbeltleddet. Noen som kan sette meg på rett spor? Mvh Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 15. juli 2020 Del Skrevet 15. juli 2020 Mulig slitte lameller i girkassa? Evt lavt giroljenivå? Prøv ei flaske lucas transmission fix.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 17. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2020 På 16.7.2020 den 1.08, suprlite skrev: Mulig slitte lameller i girkassa? Evt lavt giroljenivå? Prøv ei flaske lucas transmission fix.. Har god erfaring med lurium på boks. Vet du hvor en får kjøpt lucas fix? Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 18. juli 2020 Del Skrevet 18. juli 2020 På 17.7.2020 den 8.20, leiohel skrev: Har god erfaring med lurium på boks. Vet du hvor en får kjøpt lucas fix? Leif Ove Ja. Har akkurat bestilt selv fra https://www.vintagewheels.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 27. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2020 Oppsumering. Klonk i girkasse ved gass pådrag etter bremsing. Kom plutselig. Byttet automat olje. Ingen endring. Kald olje og den girer fint. Selv etter lang tid kjøring i lockup. Varm olje går fint av og til. Noen ganger klonk. Opplever ikke sluring. Noen ganger harde girskift. Opp og ned. Sjekket sensorer og alt virker normal med unntak av inlet air temp. Gir periodevis høy temp og lar seg ikke alltid slette feilkode. Det er så vilkårlig at nå vet jeg virkelig ikke. Mistenker enten kabler og sensor . Ka tror dere? Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxHeadroom Skrevet 28. juli 2020 Del Skrevet 28. juli 2020 Jeg tror slitte o-ringer på slideventilene i ventilhuset som regulerer girskiftene ikke lenger tetter, etter at du skiftet olje og således fjernet de partiklene i oljen som tidligere sørget for at o-ringene tettet. Ringene tetter bedre når kassa er kald, og begynner å lekke når kassa blir varm. Ikke uvanlig at det oppstår problemer med automatkasser etter oljeskift. "Flushing" av kassen vil antagelig ikke hjelpe på dette, og kanhende også forverre situasjonen, da det fjerner ytterligere med partikler fra oljen. Sjekk Youtube for nærmere utredning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 29. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2020 På 28.7.2020 den 14.47, MaxHeadroom skrev: Jeg tror slitte o-ringer på slideventilene i ventilhuset som regulerer girskiftene ikke lenger tetter, etter at du skiftet olje og således fjernet de partiklene i oljen som tidligere sørget for at o-ringene tettet. Ringene tetter bedre når kassa er kald, og begynner å lekke når kassa blir varm. Ikke uvanlig at det oppstår problemer med automatkasser etter oljeskift. "Flushing" av kassen vil antagelig ikke hjelpe på dette, og kanhende også forverre situasjonen, da det fjerner ytterligere med partikler fra oljen. Sjekk Youtube for nærmere utredning. Godt innspill. Kanskje jeg skal prøve det lurium jeg brukte på motoren før eu. Motoren lekket flere stedet og spesielt ved bellhouse. 2 flasker og ikke en dråpe siden i våres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 2. august 2020 Forfatter Del Skrevet 2. august 2020 Da har jeg hellt på noe lurium. Kjøpte på bilextre. Noe amerikansk som startet på P. Rimlig 1 flaske kostet ca 150. Foreløpig ser det ut til å virke. Mye opp og ned gir. Girer raskere. Har ikke kjørt så langt ennå så melder tilbake om en stund igjen. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 6. august 2020 Forfatter Del Skrevet 6. august 2020 Neida. Smell og klunk. Men helt vilkårlig. Fra bra, til klunk, til normal igjen. Ser nå at inlet temp verdien på map sensoren gir rare verdier og selv om feilen er kun logged. Er den vanskelig å slette. Mistenker at dette kan ha sammenheng med kassa. Sjekke kablingen først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 18. august 2020 Forfatter Del Skrevet 18. august 2020 Årsak fortsatt uviss. Bilen kan begynne å gire hardt. Stopper og skrur av og på motor. Alt er mykt å fint igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hafthor Skrevet 24. august 2020 Del Skrevet 24. august 2020 Hva for et lurium hellte du på motoren før EU, min lekker ikke direkte men den smitter veldig mange steder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 25. august 2020 Forfatter Del Skrevet 25. august 2020 19 timer siden, Hafthor skrev: Hva for et lurium hellte du på motoren før EU, min lekker ikke direkte men den smitter veldig mange steder. Noe fra bilxtra. Husker ikke hva det heter men måtte ha 2 flasker. Kostet rundt 500 kr flaska Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 25. august 2020 Del Skrevet 25. august 2020 Omega 917 kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 25. august 2020 Forfatter Del Skrevet 25. august 2020 (endret) 16 minutter siden, lafterolf skrev: Omega 917 kanskje? Brukte den før men ikke denne gangen. Formelen på omega er vist endret og ikke lengre så bra som den pleide å være Endret 25. august 2020 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hafthor Skrevet 29. august 2020 Del Skrevet 29. august 2020 Jeg stikker innom Bilxtra og hører med de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 30. august 2020 Del Skrevet 30. august 2020 Kassa på vår bil er framleis fin. Har gått ca 178000 km. Bør ein vurdere lurium før problema oppstår, eller er det ikkje noko poeng her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 2. september 2020 Forfatter Del Skrevet 2. september 2020 På 30.8.2020 den 13.18, radovan skrev: Kassa på vår bil er framleis fin. Har gått ca 178000 km. Bør ein vurdere lurium før problema oppstår, eller er det ikkje noko poeng her? Min kasse begynte å tulle først på 360 tusen og kjørt tom 2 ganger. Kanskje vente litt loh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian-Disko2 Skrevet 5. september 2020 Del Skrevet 5. september 2020 Sliter med girkassen jeg også. Snakket med herr ashcroft og han skulle ha 200 pund for overhalt ventil sett. Mener du kan skru løs dette bare du tar av filteret på kassen og løsner noen torx skruer. Fant forøvrig verkstedmanualen til zf kassen på nettet. Her var det litt av hvert om feildiagnose. Mvh Kristian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Hadde samme klunk i min d3. Bremset jeg langsom ned til stopp, ingen klunk. Bremset jeg hardere kjente det ut som om den hoppet ut av 3 og inn i 2. Var også slakk i drivlinjen et sted når jeg vekslet mellom å gi gass og slippe den. Etter overhaling av bakdiff ingen klunk lengre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 9. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg fant ut av det: rep er gratis smell og klunk kom og gikk. Kald og varm olje. Kunne komme midt under en biltur og forsvant igjen. Opp og ned gir. Ingen feilkoder på gir eller motor. men så la jeg merke til at den var ofte fin etter å ha vært på butikken eller lignende. Så prøvde jeg, når drn var umulius i giringa, å stoppe, skru av og på motor og den var helt fin igjen i giringa. Dette må være elektrisk. Så jeg la meg undet og dro og rusta i de ledninger jeg fant ( den gjennom ringen bak på fordelingskassa har jeg ordna tidligere). Samt røska litt i kabelbunten som går gjennom torpedoveggen i fotbrønnen på høyre side ( det pleier å fikse feilkoder på pedalen) nå har jeg kjørt en uke hvor girkassa girer mykt både opp og ned. Silkemykt selv ved flat pedal og etter å ha bremset. leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.