Gå til innhold

TD5 motor


hahaug

Anbefalte innlegg

Har problem med å finne ut hva som er årsak til at dieseltilførsel /trykket forsvinner.Har vært treg å starte hver morgen.Jo lenger den står uten start,tregere blir den.Skiftet dysetetninger,uten bedring.Skiftet pumpe i tanken(i tilfelle dårlig trykk)ingen bedring.Skiftet så filterbraketten ,uten resultat.

Etter skifte av dysetetningene,var det vannvittig mye kjinning som måtte til for å få start,og ett røyklagt lokale.

I dag startet den etterhvert etter litt kjinning.Parkerte bilen i en bakke ,med front høyest.Nå er det igjen en ny runde med Mye kjinning igjen for å få start igjen.Men det hopper jeg over nå.

Har tenkt,kan trykk-regulatoren lage problemet?Ser ikke noe lekkasje der.Noen ideer??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skudd i blinde, men jeg tipper det har noe med lavtrykket frem til dysene.

 

Punkt 1: La bilen sto over natta og kjør luftesekvensen før du starter opp dagen etter. (tenning på, pump 5 ganger på gassen, vent til motorlampa slukker)

Starter den med en gang da?

Hvis ja, så må det være lavtrykket som blør av. Kanskje en av de ventilene som sitter i filterhuset?

 

Trailerfitters Toolbox Videos har en 3 videoers serie om feilsøking. Her setter han på en trykkmanometer på trykkregulatoren. Kanskje det ville vist om trykket faller over tid.

 

https://www.youtube.com/watch?v=puipyCJnTUg

https://www.youtube.com/watch?v=VcDLQI5OW1U

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eliminert litt.Tok filterbrakett fra fungerende delebil å satt over,ingen bedring.Så nå er tankpumpe,filterbrakett med fungerende ventiler skiftet.Ingen bedring.Ingen synlige lekkasjer .Kan det være trykkregulator??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mystiskt,men i dag gav jeg litt start-gasshjelp i innsuget,og den startet da ganske fint.Lot den gå en stund,slukket.Etter en halvtime startet den igjen som en kule.Gjentok dette ett par ganger,og like lett-startet.:oEr ikke helt trygg før den har stått en stund,men krysser fingrene.Om så er,har ikke kommet til noe fasitsvar:wacko::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo noe jeg forkortet i min tid som bilberger som HPL.

HåndsPåLeggelse.

Altså bilfiks på stedet uten å egentlig vite hva eller hvor feilen var.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...