Pledrik Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 Hei, Har en D4 fra 2012 hvor jeg forrige uke la merke til at et eller annet rele eller noe slikt slo seg på med jevne mellomrom da bilen stod stille. Dum som jeg var så tenkte jeg ikke mer på dette, men nå er da selvfølgelig batteriet helt flatt og tar ikke lading. Jeg har en bra Exide Booster, men etter litt googling så fant jeg ut at negativ må kobles på jord og ikke rett på batteriet. Men hvor finner jeg dette? Fant to bolter på førerside i motorommet med bl.a. en annen ledning tilkoplet, men disse er jo lakket over og funker ikke. Noen tips? Må få kjørt bilen til verksted og lokalisert feilen før ferie til uken... Takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 Prøv å finn ett sted på motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pledrik Skrevet 10. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2020 4 minutter siden, ottahol skrev: Prøv å finn ett sted på motoren Det fine med nyere biler er at man slipper å se motoren og får et hav av plast i stedet:). Min første tanke er jo bare å skrape av lakken av de to boltene, men er litt kjedelig mtp rustbeskyttelse da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 Tviler på at det gjør noe om man kobler minus på batteriet til booster. Men kabel fra batteri er jo festet til karosseriet, greier kanskje knipe klemma på den bolten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluger Skrevet 10. juli 2020 Del Skrevet 10. juli 2020 Til lading har eg brukt eksosen til webasto å jorde på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørnung Skrevet 11. juli 2020 Del Skrevet 11. juli 2020 På 10.7.2020 den 15.52, oggioffshore skrev: Tviler på at det gjør noe om man kobler minus på batteriet til booster. Men kabel fra batteri er jo festet til karosseriet, greier kanskje knipe klemma på den bolten Poenget er vel man at man først kobler til + pol på batteri og DERNEST kobler - minus til jord et godt stykke unna batteriet. Dette for å unngå at de gnister som eventuelt da oppstår ikke får mulig knallgass fra batteriet til å antenne. Bjørnung Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pledrik Skrevet 12. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2020 Syntes det er veldig rart at en LR disco fra 2012 ikke har et dedikert og godt merket jordingspunkt... moren min har en 2010 BMW x1 (som jo er verdens kjipeste bil) og til og med den har jo dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.