Gå til innhold

D4 Flatt batteri, hvor kopler man minuspol fra booster?


Pledrik

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en D4 fra 2012 hvor jeg forrige uke la merke til at et eller annet rele eller noe slikt slo seg på med jevne mellomrom da bilen stod stille. Dum som jeg var så tenkte jeg ikke mer på dette, men nå er da selvfølgelig batteriet helt flatt og tar ikke lading. Jeg har en bra Exide Booster, men etter litt googling så fant jeg ut at negativ må kobles på jord og ikke rett på batteriet. Men hvor finner jeg dette? Fant to bolter på førerside i motorommet med bl.a. en annen ledning tilkoplet, men disse er jo lakket over og funker ikke. Noen tips? Må få kjørt bilen til verksted og lokalisert feilen før ferie til uken... Takker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ottahol skrev:

Prøv å finn ett sted på motoren

 

Det fine med nyere biler er at man slipper å se motoren og får et hav av plast i stedet:).

 

Min første tanke er jo bare å skrape av lakken av de to boltene, men er litt kjedelig mtp rustbeskyttelse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det gjør noe om man kobler minus på batteriet til booster. 

Men kabel fra batteri er jo festet til karosseriet, greier kanskje knipe klemma på den bolten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2020 den 15.52, oggioffshore skrev:

Tviler på at det gjør noe om man kobler minus på batteriet til booster. 

Men kabel fra batteri er jo festet til karosseriet, greier kanskje knipe klemma på den bolten 

Poenget er vel man at man først kobler til + pol på batteri og DERNEST kobler - minus til jord et godt stykke unna batteriet.

Dette for å unngå at de gnister som eventuelt da oppstår ikke får mulig knallgass fra batteriet til å antenne.

 

Bjørnung

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...