Gå til innhold

Luftfjæring - vugger på tomgang.


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

God aften god aften. 

 

Ett kjapt spørsmål om luftfjæringen:

 

merket ikveld når bilen sto på tomgang at den på en måte vugget litt. Heiste seg opp, slapp ut litt, heiste seg opp litt.  Nesten litt som en justering. Skal den drive på sånn??

 

Og en til; den fiser når den slås av. Akkurat som en lastebil.  Da senker den seg ned noe. Ikke mye da...

 

Er dette normalt eller er det noe som burde vært kalibrert? Hvordan kalibrerer man med Iidtool i så fall. 

 

Takk på forhånd for svar

Blei litt sjøsyk av den nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min RRS gjør også sånn. Jeg har en sensor som ikke er frisk, så ny er på vei. Regner med at det løser det. Verdiene jeg leser ut med IID er veldig varierende på denne sensoren. Hopper fra 0 til - 140 selv om jeg står rolig. Og da justerer den dette hjørnet. 

Kalibrering med IID er lett på bt hvis du har lisens. Bare å følge instruksjoner i appen og måle med meterstokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 4x4-info, så kan den fortelle deg litt om hva som foregår. Om ett hjul går opp og ned, så har du sannsynligvis enten et kabelbrudd, eller en dårlig sensor på det hjulet som beveger seg.

 

Har du ujevne verdier så vil neppe en kalibrering hjelpe. Først må du få stabile verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glue skrev:

Skal gå igjennom de sensorene. 

 

Er et bytte plug and play + kalibrering? Eller er det greier man skal være obs på når man gjør dette?

 

Ja. 

 

Noen ganger er det plug and play, andre ganger må det kalibreres.

 

Worst case så napper du sikringen til systemet, og ser hva som skjer på 4x4-info når du har montert ny sensor. Da beholder du høyden, uavhengig av hva sensoren måtte finne på.

 

Kan være lurt å ta med et ledningsnett til sensorene også. Det hender at kontaktene har blitt ganske sprø... Spør meg hvorfor jeg vet... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...