Gå til innhold

Blinklys på tilhenger


RoSe

Anbefalte innlegg

Når jeg kopler på tilhenger på min-08 Disco 3, mangler jeg blinklys på hengerens høyre side. Jeg har sjekket kontakten, og det kommer ikke strøm dit til høyre blinklys. Sikringene på venstre side i bagasjerom styrer ikke blinklysene så vidt jeg kan se. Ryggealarmen kommer også på når jeg setter bilen i revers, uten at jeg vet om det har noen samenheng med blinklyset. Noen som har forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygge alarm kommer også på min. 

 

Må nesten sjekke ledninger fra kontakt og inn i bilen. 

Er noen plugger /kontakter innafor og under v bak lykt som tilhenger kontakt er koblet via. 2stk om eg husker rett. 

Burde være sikringer på blinklys krets også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at d burde være, og sikkert er sikringer en eller annen plass, men hvor... Dro ut alle sikringene  bak, og venstre blinklys på hengeren blinket fortsatt. Alle lys unntatt høyre blinklys virker. Er 2 releer ved sikringene bak, usikker på hva disse er til? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Går disse 2 kun på hengerkontakten, og er disse sikringene bak hanskerommet? Har jo fungerende blinklys på bilen. Og alle lys på hengeren unntatt høyre blinklys. Kommer ikke strøm ned i kontakten, grønn ledning.

Endret av RoSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Målt om det er blink signal i tow bar fuse boxen, og sjekket at ledning ut er hel. 

13 eller 7 pins på bilen? Burde ikke bety noe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...