Gå til innhold

Altox GSM + vifte styring


Timo@

Anbefalte innlegg

Nei, det skal ikke være nødvendig å bore nytt hull i veggen, men det var ikke akkurat fort gjort å få kabelen gjennom synes jeg... Det gikk tydeligvis mye glattere for MS86, så her er det vel ulike erfaringer (eller ferdigheter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Du trenger data for å bruke alle funksjonene på appen, f.eks. å lese og slette feilkoder på webastoen. Det er veldig greit å kunne gjøre. Det hender innimellom at webastoen ikke vil starte pga en feilkode, f.eks. når du har under 1/4 tank drivstoff. Det overstyrer du lett med Altox appen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 14.44, lrsg skrev:

Nei, det skal ikke være nødvendig å bore nytt hull i veggen, men det var ikke akkurat fort gjort å få kabelen gjennom synes jeg... Det gikk tydeligvis mye glattere for MS86, så her er det vel ulike erfaringer (eller ferdigheter).

Har du bilder på hvor kabel ble trukket igjennom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte bruke chilli mobil sim kort. 

De tar ikke bet for allverdens. 

Telenor skal ha 100 kr bare for kortet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, 

lurer om webastoen med altox kan styres når som helst eller bare ved utetemperatur lavere +4C? Min funker litt merkelig ... eller det er feil med Webasto funksjon. 

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener eg har lest noe om det, noe eg syntes var merkelig. 

 

Men kanskje altox kan være tilkoblet samtidig som feks BAS boksen? 

Tanken slo meg akkurat nå. 

 

Burde fått montert min egen ettervert nå. Lagt i skuffen noen mnd.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra LR butikken

 

Hei

Kun når det er kaldere en 5 grader. Man kan «lure» bilen ved å plassere en motstand i serie med utetemperatursensor (NTC) som sitter i midten av frontfanger rett under grillen.

Motstand plasseres bak temp kontroll panel og en bryter f.eks i øverste håndskerom.

Tror jeg bruker en motstand på 16 KOhm.

 

Mvh

Martin

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Har mistanke at webastoen funker ikke med bilen oppstart. Det funker med altox, men når altox er ferdig og starter jeg bilen det er ingen indikasjon at bilen varmer seg fortere. Er det funksjon som aktiveres gjennom IID tool eller fra fabrikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig feilmeldinger som 02 - Webasto starter ikke, men det er altox som viser. 
Fra altox noen ganger starter fra første gang, noen ganger fra andre eller tredje forsøk. IID tool kommer neste uke, skal sjekke. 
også mener at når starter jeg bilen og ser på status, altox viser ingen fyring eller økning av temperatur.

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjent ut, jeg får stadig vekk feilmeldinger på min også, men som oftest klarer altox å overstyre dem. Noen få ganger må jeg bruke appen to-tre ganger for å nullstille. Men da fyrer den med motoren også, som normalt. Har ikke prøvd IID test programmet ennå, tenkte faktisk å kjøre gjennom det om en dag eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brukt den daglig så merkes det vel etterhvert. Jeg har en liten sak til å plugge i 12v uttaket i (sigarettenneruttaket) som måler spenningen på batteriet. Grei indikator på når det er på tide å lade (dvs når startspenningen er lav). Og hurtiglader kontakt på batteriet som kan trekkes ut fra panseret ved lading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei driver å installerer en altox for øyeblikket, får til å starte den ved å ringe inn og ved sms, men når jeg prøver med innkoblet Rød/grøn leding i følge installasjons guide virker hverken alox starter eller nødblink. (2005 modell)

 

lurer også på hva instillingene er for apn1 apn2 apn3,, jeg har ICE.. noen forslag.

Endret av Trond O
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Trond O said:

hei driver å installerer en altox for øyeblikket, får til å starte den ved å ringe inn og ved sms, men når jeg prøver med innkoblet Rød/grøn leding i følge installasjons guide virker hverken alox starter eller nødblink. (2005 modell)

 

lurer også på hva instillingene er for apn1 apn2 apn3,, jeg har ICE.. noen forslag.

Nødblinken er ok, siden signal går gjennom nødblinken. APN sjekk med din mobil leverandør. Bare se på hjemmesider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, lrsg said:

Da fikk jeg kjørt gjennom webasto testen med iid tool, alt fungerte. Fremgangsmåten står her: https://www.disco3.co.uk/wiki/IIDTool_Common_Tasks

Bare husk at kupevifte må være avslått og parkeringsbrems må være av under testen, ellers får du feilmelding.


Kjørt test, viser alt er ok. Hmmm... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...