Disco 3 Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Da begynner e å bli lei check brake pads, gul lampe og pling. Har bytta sensor både forran og bak. Feilen kommer og går. Kommer hver gang e kjører over farts dumper, så har mest tro på dårlig kontakt en plass. Har nå fjerna kontakta i innerskjermen og laga loop forran. Har noen opplevd det samme? Går det ann å koble vekk heile sensor opplegget? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Kommer og går det slik du beskriver, er det ofte sensorledningen som har gnagd på dekket... Går selvfølgelig an å deaktivere i bilens CCF, eller jukse til med å kortslutte ledningsnettet. Men dette er ett relativt enkelt system, som fungerer stort sett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 7. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2020 Har bytta sensor både forran og bak, uten å få noe løysing. Kor kan e eventuelt gjøre ei kortsluttning? Har ellers lldtool kan e ordne noe med denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Sjekk pinner I pluggene som kommer fra bilen. Opplevde at ene min var bøyd og ikke ga kontakt. I værste fall, kutter du pluggene og kobler ledninger sammen, foran å bak.. Tror foran og bak er serie koblet, slik at begge må ha kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 Tror man kan gjøre det i Iidtool BT. Usikker på om den menyen ligger under instrumentpack eller noe annet som bodycontrol... Evt, så var det en på et engelsk forum som sa at prosedyren etter sensorbytte er å slå tenninga på i 20 sekunder, for så å slå den av. Da skal de sensorene resette seg. Usikker kilde der altså - skummet meg veldig grovt —— trying to rest it without replacing the sensor won't clear it as the fault is still there. When you replace the sensor the fault should clear by switching the ignition on and off. You will still need to use the code reader to clear the historical fault stored in the ECU although it won't be showing as a current fault. https://www.fullfatrr.com/forum/topic27449-15.html Powerful uk har en video med noen triks her.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco 3 Skrevet 8. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2020 Når e søker etter varsel feil på bremse varsel er nesten alle på sensor eller kontakt til denne. Det var også feilen her. E hadde gjort en slett jobb når e bytta sensor bak. Låseklips var ødelagt og e hadde ikke låst kontakt, dermed hadde kontakta åpna seg meir og meir. Derfor varsel i dumper. Takk for alle innspill. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 8. juli 2020 Del Skrevet 8. juli 2020 Bra det løste seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.