Gå til innhold

Discovery 2: AC problemer


Kjetillo

Anbefalte innlegg

Som ganske fersk eier av Discovery har jeg hittil fått god hjelp av både verkstedhåndbok og elskjema.

Når det gjelder aircondition er jeg i utgangspunktet helt blank. Ingen av de gamle hobbybilene har aircondition, og bruksbilene har hittil klart kjølingen som de skal.

Discoveryn skal brukes på bilferie i sommer, og da airconditionen sviktet helt her om dagen ble ønsket om en tropesommer revurdert. 

Etter litt Googling og grubling begynte jeg med det enkleste: sikringer og visuell inspeksjon av ac kompressoren. Der så jeg også en helt opplagt feil, skruen i sentrum av clutchen mangler. Er det så enkelt at jeg kan sette inn en vanlig M6 skrue her? Er det noe annet jeg bør sjekke eller passe på?

Jeg har testet at den elektrisk magnetiske inn og utkobling av clutch fungerer. Bruker nok også skruelåsing på skruen, og skive/shims setter jeg tilbake der den var. Er det noen måte å måle klaringen på clutchen?

 

20200707_140328.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...