Gå til innhold

Abs mareritt på defender o1


knikeren

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med å få defenderen gjennom pkk som er i morgen. 

Abs'en har vært ett sant mareritt å jeg går tom for ideer om hvor feilen kan ligge. Ingen feilmeldinger med nanocom. Den viser også lik spenning på alle sensorene og lik rullehastighet. 

Jeg har også tatt og jordet de 2 jordingspunktene som er under passasjersetet til batteriet. 

Hjullager er sjekket og strammet til. 

Er det noen form for rattsensor på disse bilene som kan lage trøbbel? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Atle G skrev:

Først: Hva er problemene?  Ingen rattsensor nei...  

Det glemte jeg å få med i teksten. 

Abs lampa og tc lampa slukker som de skal når jeg har kjørt noen meter. Abs'en slår inn konstant når jeg bremser som om det skulle være på speil blank is 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Atle G skrev:

Tipper på avstand mellom sensor og ring - har hatt samme problemet og jeg mener at jeg løste det ved å dytte den aktuelle sensoren litt lengre inn. 

 

Fikk du dette problemet uten att lampene lyste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stor avstand på sensor utløser ikke tc og abs lampe i dashbord. Jeg banket lett inn alle sensorene hver gang jeg har hjulene av for å få bort denne feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ut 3 av 4 sensorer da den ene bak sitter som støpt. Jeg vil tippe det er den som lager problemer da den verken vrikker på seg når jeg prøver å slå den inn, lita vannpumpetang og varme men den sitter bom fast. Hvordan skal jeg klare å få den ut uten å ty til sprengstoff? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bak pleier ikke å dyttes inn. Det er de foran som må ha hjelp innimellom.

 

Du burde bruke diagnose, for feil avstand legger feil som leses av.

 

Jeg skjønte egentlig ikke helt problemet, slår ABS inn, eller kommer lampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, lafterolf skrev:

De bak pleier ikke å dyttes inn. Det er de foran som må ha hjelp innimellom.

 

Du burde bruke diagnose, for feil avstand legger feil som leses av.

 

Jeg skjønte egentlig ikke helt problemet, slår ABS inn, eller kommer lampen?

Null feilkoder på de. Abs'en slår inn hver gang jeg bremser selv om det er så vidt jeg trør inn pedalen så begynner abs'en å jobbe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strevde  masse selv med ABS og TC lampe som lyste. Ble mye bytting av friske deler...var derfor jeg kjøpte Nanocom.

 

Den gang endte jeg opp med feilkode  til ABS sensor fremme.

 

Er viktig som det blir nevnt ovenfor, at du kjører med Nanocom slik at du finner ut om det er rundt hjulene du skal konsentrere deg,

eventuelt hvilket, eller andre sensorer, ABS modulator..

 

Det at ABS slår inn når du bremser, er jo ikke optimalt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, knikeren skrev:

Null feilkoder på de. Abs'en slår inn hver gang jeg bremser selv om det er så vidt jeg trør inn pedalen så begynner abs'en å jobbe 

Er det ABS eller traction controll. Jeg hadde problemer på en 2003 110 med at TC slo inn så snart bilen var i bevegelse. Ingen feil i nanocom. Allt så ok ut. Solgte bilen med feilen veit ikke om ny eier har fikset, men i retrospekt kom jeg i tanker om at der var feil på speedometer. Kan speedometer sensor være problemet?

Min 130 har ikke ABS eller TC - jey :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme feil på Disco 2. ABS slår til ved svak bremsing.

byttet ABS hjerne så var alt OK. Alle sensorer var nye også uten at det hjalp noe.

 

var vann som hadde tullet med hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...