Gå til innhold

Solihull finest 5.-6. September


safaripaul

Anbefalte innlegg

Det har ikke vært noe snakk om samkjøring. Vi drar nedover fra Oslo med Lierbussen lørdag morgen, og vil ikke ha noe imot å ha følge med noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Discoen svikta oss i dag. Strekningen Mjøsbrua-Jaren ble i stor grad tilbakelagt uten fjæring, og med en million feilmeldinger og plingeluder fra luftfjæringa.

 

Valgte derfor å snu i stedet for å presse det videre. Som forventet ordna det seg på tilbaketuren, og alt fungerte feilfritt fra Gjøvik til Lillehammer.

 

Prøver ikke en gang til, så dere får ha et fortreffelig treff uten oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig å treffe kjente, og trivelig å treffe nye mennesker.

 

Skal legge ut bilder, senere en dag.

 

Var 2 nydelige 2-dørs Range Rovere der. Og det som må være den optimale Defender, bygd om til automat. Må jo være perfekt, da har man jo plass til venstre fot også.

 

Ble vått på slutten. Skikkelig skur da vi skulle dra. Bord, stoler, stormkjøkken, perkulator og kopper var våte eller nedgriset av sand fra plassen som sprutet opp grunnet regnet. Stas med semi-åpen bil, har jo regntrekk på setene og da blir det å sette seg i en dam. :wacko: Det meste i bilen rakk å bli bløtt før dørtopper var på og canvas var surret på plass. :D
 

Var siste treffbil som forlot stedet kl 16.29, og da fant co-pilot og sjåfør ut at vi begge hadde gått glipp av premieutdelingen som var annonsert til kl 16. Jaja, kan ikke få med seg alt når man skal snakke med folk, se på tekniske løsninger, diskutere pris på deler som er tilsalgs, låne «meterstokk» ( som ikke var en meter og likevel gjorde nytten) for å måle om det er plass til velteburet inne i ett tak og samtidig lage kaffe.


Ses plutselig.

Henry Arnfinn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OGSÅ EN FIN RANGE ROVER

 

Og jeg tror dette er den fineste restaurerte Range Rover jeg har sett her i Norge. Spesifiserer at det er de jeg har sett, for jeg har ikke sett alle restaurerte eldre Range Rovere. Eier var selvfølgelig ikke 100 % fornøyd med alt, klagde over at det manglet noen lapper på en gulvmatte. Men det blir som når jeg har listet rundt vinduer i huset, jeg vet hvor feilen er og selv om jeg forklarer det meget nøye til besøkende så har de store problemer å se hva som er galt.

 

Svein Marius, du har gjort en fantastisk jobb, noe jeg også har skrevet tidligere.

 

Den lyse grå på bildene over er også veldig fin. Fikk dessverre ikke snakket med eieren av den grå, men den gule på disse bildene mener jeg er ett ørlite hakk bedre.

 

Nå er det jo ikke jeg som skulle bedømme bilene på dette arrangementet, hadde det vært det ville den gule blitt plassert øverst og den grå blitt plassert som nr to. De resterende biler hadde fått en delt tredjeplass, det var i grunnen bare en samling med Land Rovere og Range Rovere av forskjellig alder og tilstand og mange hadde ett personlig preg. Aller sist hadde den nye Defenderen blitt plassert.

 

Ikke misforstå, den nye Defenderen var en fin bil, men JLR burde ikke kalle den en ny bil. De kunne vært ærlige på at Defender er ett godt merkenavn og ut av det skal vi dra så masse penger som bare mulig. JLR hadde brukt for masse gamle deler i understellet til å kalle dette en ny bil. Elektriske koblinger under bilen er de samme som D3-eiere sliter med. At den har 18 datamaskiner som skal oppdateres hele tiden slik at bilen må være online konstant ser jeg som en utfordring. Ikke i dag, men vi vet hvordan dette vil påvirke de som kjøper denne brukt om noen år- Ja jøss, hadde jeg hatt 10 millioner til overs hadde jeg nok kjøpt den, den var fin å se på. Og med 10 millioner hadde jeg hatt råd til å serve bilen også etter hvert som garantiene går ut.

 

Fin dag ønskes

hilsen

Henry Arnfinn :) som legger flere bilder i en tråd nedenfor

 

DSCN2823.JPG

DSCN2824.JPG

DSCN2825.JPG

DSCN2826.JPG

DSCN2827.JPG

DSCN2828.JPG

DSCN2829.JPG

DSCN2830.JPG

DSCN2831.JPG

DSCN2832.JPG

DSCN2833.JPG

DSCN2834.JPG

DSCN2835.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denne bilen deltok ikke på treffet, men hadde man øynene med seg så hadde man sett den. Fikk prata med eieren og fikk komme inn og sett mere på bilen. Garantert den bilen som var i området med høyeste verdi. Første generasjon Alfa Rome Spider (1966-modell med lavt produksjonsnummer), se den nydelige bakenden. Vakrere blir det nok ikke i prisklassen for kjøretøy under 25-30 millioner.

 

Hadde jeg hatt uhorvelig mye penger og hadde denne vært til salgs, da kunne Land Rover og Range Rover vært det samme.

DSCN2797.JPG

DSCN2854.JPG

DSCN2855.JPG

DSCN2858.JPG

 

 

 

 

Ettersom programvaren på forumet slår sammen innlegg så kommer flere bilder her og ikke i eget innlegg.

 

DSCN2795.JPG

DSCN2798.JPG

DSCN2799.JPG

DSCN2800.JPG

DSCN2801.JPG

DSCN2802.JPG

DSCN2803.JPG

DSCN2804.JPG

DSCN2811.JPG

DSCN2812.JPG

DSCN2813.JPG

DSCN2814.JPG

DSCN2836.JPG

DSCN2837.JPG

DSCN2838.JPG

DSCN2839.JPG

DSCN2840.JPG

DSCN2841.JPG

DSCN2842.JPG

DSCN2843.JPG

DSCN2844.JPG

DSCN2845.JPG

DSCN2846.JPG

DSCN2847.JPG

DSCN2848.JPG

DSCN2849.JPG

DSCN2850.JPG

DSCN2851.JPG

DSCN2852.JPG

DSCN2862.JPG

DSCN2863.JPG

DSCN2864.JPG

DSCN2865.JPG

DSCN2866.JPG

DSCN2867.JPG

DSCN2868.JPG

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...