Gå til innhold

Dieselpumpe Feelander Td4 2004 mod


dino

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om noen kan hjelpe. Dette gjelder en Freelander TD4 2004 mod med BMV motoren .En stund tilbake så ville ikke bilen starte jeg prøvde igjenn dagen etterpå så startet den . nå har problemet dukket opp igjen at den ikke vil . Er det Dieselpumpen som ikke virker? jeg hører ingen lyd fra den ,før hørte jeg at den durte . og hvor er det biligst å få kjøpt en ny. På forhånd takk Dino

Endret av dino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkstedet jeg var på nå meiner det er Pumpen som ligger bak hjulet på høyre side og prisen på en sånn vil ligge rundt 5000  på Mekonomen, er det andre som selger denne pumpen og er rimligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, dino skrev:

Hei, takk for svar, men det blir vel dyrt der og når man tenker på toll og frakt .

 

Med forbehold om at jeg har funnet rett del;

https://www.island-4x4.co.uk/fuel-pump-tdv6-rear-wheelarch-allmakes-wfx000180r-lr023043-lr022382-wfx000181r-p-27086.html

 

Delen kommer på ca 400kr, og frakten omtrent det samme. Mva på 25% (ca 200kr) og trolig et fortollingsgebyr på noen hundrelapper. Tipper det blir max 1500kr totalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, dino skrev:

Hei dette hørtes bra ut, så dette kommer i fra england? hvordan gjør jeg med fortollingen?

Dette kommer fra England ja. DHL ordner fortollingen for deg, kommer faktura på mva og gebyr etter at du har mottatt pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, dino skrev:

Hei takk for all hjelp, nå har jeg bestilt . det var vist denne jeg skulle ha 

Fuel pump is £96.66 https://www.island-4x4.co.uk/fuel-pump-tdv6-rear-wheelarch-wfx000181-lr023043-lr022382-wfx000180g-p-2543.html

Shipping £29.99

 

Såvidt jeg kan se er det samme delen, men to forskjellige "kvaliteter". Den jeg linket til er ettermarkedsdel, den du linker til er OEM altså mer tilsvarende orginaldel kvalitetsmessig.
Ikke sikkert den er tre ganger så bra selv om den er tre ganger så dyr, men uansett kommer du billigere unna enn Mekonomen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg anser frilla mi som en "billigbil",  har jeg stort sett alltid valgt billig-variantene av deler. Har fungert bra for min del. Sett bort i fra de forbanna lenkearmene på forstillingen. Men der er det ingenting som holder virker det som.

Endret av LeneRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...