Paal Helge Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 (endret) 2020 er året for skift av alle oljer igjen. Skiftet olje på transferkassen/overføringskassen i kveld, men synes det er så knotete å komme til på påfyllingspluggen. Bruker 1/2» ledd direkte på pluggen + 10 cm forlenger og en skralle. Kunne de ikke laget en bedre tilkomst... mangler 1 cm på å kunne komme til på «vanlig» måte :-/ Hva bruker dere som verktøy? Ps? Hva er korrekt mengde på transferkasse på en Puma? Jeg får ulike svar/dokumentasjon fra Meknomen: 1,6 liter og 2,3 liter. Ved 2,3 liter topper den ved fyllepluggen. Takker for alle svar :-) Endret 29. juni 2020 av Paal Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 (endret) 2,3 liter høres riktig ut. Det normale er å fylle til det akkurat renner utav påfylling hullet. 1/2 tomms firkant er jo helt riktig verktøy. Kanskje halv tomms latmansarm går rett in. Og ja, det er ofte kronglete å få fylt på oljen, derfor er det ofte slik lang myk tut på disse olje kannene. Høres ut som om du gjør det meste rett. Mvh Brage Endret 29. juni 2020 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paal Helge Skrevet 29. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2020 Takk for svar, Brage. Utfordringen er å komme skikkelig til pluggen. Trangt. Påfylling går fint... :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runekristoffersen Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 (endret) Oljemengde på MT 82 Getrag Transmission i Defender 2007-2016 er : 15 mm UNDER påfyllingshullet Dette pga. påfullingshullet er 15 mm over senterlinja i kassa , og fylles det til det renner ut (som er normalt) så er det meget stor fare for lekkasje i begge ender på kassa. MT 82 brukes av flere bilmerker , med blandet resultat , og det er gjennomgående kommentarer som en `drittkasse` ut fra ALLE kommentarer man finner på nett , verden rundt. Også i Defender`n er det problemer , da kassa stort sett egner seg best til asfalt/grusvei , og ikke det bilen er konstruert for : tøff jobb og tunge slep ! Heile `oppsettet` på drivlinja fra Land Rover på Defender 2007-2016 med MT 82 og bakover e `ræva` ! Personlig , så er jeg på kasse nr. 2 , ( og 6 stikkakslinger og 1 kompl.clutch) av totalt kjørte 152000 km. på bilen . Skifta kasse på 33000 km og nå må det byttes igjen( og clutch ), da 6. gear `forsvant` oppe på Finnmarksvidda , 15km fra Masi. Og bilen har ikke vært i terrenget , men kjøres hver dag , og drar ofte tilhengere fra 300-3500 kg. PS! Nå skal det bli gøy å se hva INEOS Grenadier blir for noe (www.ineosgrenadier.com ) Det blir i hvertfall en `arbeidshest` , ut fra deres egen reklame. Endret 30. juni 2020 av runekristoffersen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antz82 Skrevet 6. juli 2020 Del Skrevet 6. juli 2020 (endret) 2.2 liter på gearkasse 2.3liter på transferkassa står det i verkstedsmanualen (Bruk ett deselitersmål) Endret 6. juli 2020 av antz82 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.