Jump to content
LRforum
Sign in to follow this  
sveinikr@hotmail.com

Clutch til 300tdi - anbefaling ønskes

Recommended Posts

Hei,

 

Tenker å kjøpe inn komplett clutch til '97 300tdi 110 Defender - sammen med tetning bak svinghjul, ny gaffel, foring, slave. Hvilke merker anbefales for clutch? Finner AP, LuK, Valeo, L.O.F og sikkert mange andre, men hva har folk hatt gode erfaringer med? Jeg trenger ikke HD-clutch til mitt bruk - stort sett veldig snill kjøring uten mye last.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har hørt veldig mye bra om LOF.

Har ikke bytta clutch selv, men kommer til å kjøpe derfra når jeg må det.

Prøvde en bil med deres HD clutch og den var like myk som en menneskebil ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
49 minutter siden, smedenDY skrev:

Har hørt veldig mye bra om LOF.

Har ikke bytta clutch selv, men kommer til å kjøpe derfra når jeg må det.

Prøvde en bil med deres HD clutch og den var like myk som en menneskebil ;)

Så lenge det ikke medfører ulemper (tung clutch) å montere HD, så er det absolutt noe som må vurderes.  Takk!

Edited by sveinikr@hotmail.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tung clutch er en ting,mykstart og levetid ville jeg også regnet med.

Har stort sett passert 250.000 km på mine orginale og da blir det samme merke en gang til.

Med mindre jeg får samme kvalitet ++ til halve prisen,da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ville ikke tatt HD, gammer'n har det på 90 300tdi. Ikke så god å ta igang med som originalen. Mer rykk og napp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 timer siden, jermundpr skrev:

Ville ikke tatt HD, gammer'n har det på 90 300tdi. Ikke så god å ta igang med som originalen. Mer rykk og napp :)

Tror det er forskjeller på merkene ift. dette. Har hekdigvis ikke noe hast, selv om igangsetting på lavt turtall er litt rykkete nå...

Share this post


Link to post
Share on other sites

HD er stivere demperfjører. Lamellene er lik, disk også, så forskjellen blir clutchens dempereffekt, dvs rykk og napp

 

Jeg ville utvilsomt valgt orginal, det samme med utløserlager.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orginalclutch. Ble anbefalt Valeo da jeg byttet på Defenderen, og clutchen fungerte helt fint for meg. Sikkert ikke dårlig de andre heller

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 timer siden, Vidar S skrev:

Orginalclutch. Ble anbefalt Valeo da jeg byttet på Defenderen, og clutchen fungerte helt fint for meg. Sikkert ikke dårlig de andre heller

 

Blir Valeo regnet som (tilsvarende) original-clutch? De er rimelige i pris, i hvert fall. =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ikke glem å forsterke armen før du settern inn 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 timer siden, svalbard skrev:

ikke glem å forsterke armen før du settern inn 

Vurderer vel å bytte armen når ting først er fra hverandre. Ser at det selges kit med både svinghjulsforing og arm. Slave byttes vel også, sånn for sikkerhets skyld, tenker jeg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja men jeg syns armen er veik har opplevd at den har knekt forsterka den inv  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...