Gå til innhold

Fordeler S3/ Delebok sivil bil


Lars Kolberg

Anbefalte innlegg

Finnes det en detaljert delebok med gode tegninger og delenummer til sivilebiler ala den som er til exmil? 

 

Konkret  lurer jeg på den plata med tre hjørner som fordelerklemma skrus i - hvordan ser den ut? Den har vel det hullet jeg ikke har noen skrue i her, men er det hullet så lite? Og hvilken dimmensjon er skrua som passer?

 

Har bygget om fra mil-fordeler, og da passer det ikke helt med klemma. Det går bra det helt til fordeleren løsner i blant. Lurer på om klemma ikke passer til profilen på underlaget, også er det et hull jeg ikke har skrue til. Vet ikke hvilken dimmensjon det kan være, også er det uansett så lite og puslete - ca 3mm?. Kanskje jeg bare skulle borret opp og gjenget opp? Blir så redd for å holde på rundt der uten fordeler på plass bare. Jeg vet at jeg er i stand til å miste minst et par skruer og en mutter nedi motoren. ...

 

 

IMG_2638.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Quickfix er en større skive på bolten.

2.Ikke så quickfix er å finne en parkerskrue som passer i lille hullet og mose den inn så det blir gjenger i aluen.

   Tuppen på skruen må fjernes så den ikke butter i bunnen av hullet.

3.Ordentlig fix er å ta ut plata og gjenge opp til maskinskrue,evt. kjøpe sivil plate med ferdige gjenger.

   Det kan bli litt mer kløn med løst drev fra kam til fordeler hvis man ikke er forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2020 den 15.56, Vidar S skrev:

Kan du ikke sveise på en bit slik at den passer?

 

Noen kan sikkert det, men jeg kan ikke det...

På 30.6.2020 den 8.22, gautes skrev:

1.Quickfix er en større skive på bolten.

2.Ikke så quickfix er å finne en parkerskrue som passer i lille hullet og mose den inn så det blir gjenger i aluen.

   Tuppen på skruen må fjernes så den ikke butter i bunnen av hullet.

3.Ordentlig fix er å ta ut plata og gjenge opp til maskinskrue,evt. kjøpe sivil plate med ferdige gjenger.

   Det kan bli litt mer kløn med løst drev fra kam til fordeler hvis man ikke er forsiktig.

 

Ser ut som om jeg har fått tak i riktig plate :)

Endret av Lars Kolberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...