Gå til innhold

Klargjøre for lakk - noen tips?


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre bil, engelsk, men ikke Land Rover. Men siden selskapene hadde samme eier da og nå, og det kanskje kan hjelpe andre, så spør jeg om litt råd. 

 

Begge forskjermene på jaguaren skal byttes. Rust har tatt dem og jeg har for lengst skaffet nye. Siden det er et sked av ting å gjøre før bilen ser sin neste EU, er det like greit å ta denne lakkeringen selv. Jeg har god erfaring med å lakkere nye karosserideler. Da har det vært klargjøring og primer.

 

Problemet denne gangen er at skjermene er brukt og i en annen farge. De er vel og merke rustfrie og tilnærmet hele og pene (med unntak av en liten femmerstor blemme jeg må fylle inn). 

 

Men hvordan går jeg frem for å gjøre dem klare? Pusse for hånd? Maskin? Grovhet på papir? 

 

Takknemlig for all pedagogikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Vidar S skrev:

Vask dem først med silikonfjerner, så unngår du å slipe polish inn i gamle lakklag. 
Er lakken Ok fra før så ville jeg mattet for hånd med 180. Så filler og våslip, ragg og lakk. 

takker! 

Ragg? Våtslipe filler altså? 400 da eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...