Gå til innhold

Defender 2003 - kortslutning i dør


HHAF

Anbefalte innlegg

Har merket at sentrallåsen på Dino plutselig kan klikke av/på, og fant at feilen måtte ligge i gummislangen fra dør til dørramme. Åpnet og der var det flere ledninger der isolasjonen var sprukket/ødelagt. Ikke rart det var en kortslutning der!

 

Men, så var det å fikse det da. Er det original bunt å kjøpe, eller må man fiklse dette selv - og hvor får man i så fall tak i ledninger i de farvene som er brukt? Det er jo flere farver, og med tanke på videre liv så er det jo ikke så lurt at alt er sort. Kan jo merkes selvsagt, men det beste hadde jo vært original farve.

IMG_3895.JPG

IMG_3896.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk biltema sin tilhenger kabel... Feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Sjekker litt på hva jeg får tak i av kabel, som foreslått. Ellers ringte jeg Winther-Sørensen, og da har jeg ny wire harness i løpet en en ukes tid. Om den varer i nær tyve år til, så er det ikke sikkert det blir mitt problem neste gang... Det er dog flere ledninger i Dino, så jeg får sikkert behov for å fikse på mere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fikk den nye wire bundle i dag, og sammen med 10 fester til dørdeksel ble det 1080 kroner. Grei liten tur ut til Lier for å hente hos Winther Sørensen.

Var ganske greit å få av gamle og på nye. Tok en og en kontakt og skiftet, så alt ble rett , litt plunder med et par kontakter - spesielt den for vindusheisen - men bundelen kom med alle fester og strømper ferdig på. Helt happy!

 

En ny sak dukket imidlertid opp. Når jeg låser så er det "en rekyl" på sentarlåsen, så det låser seg opp igjen, og innen tre sekunder så går alarmen (bilen turer). Rimelig sikker på at dette ikke er ledningen, men noe med sentrallåsen. Ikke 100% sikker, men sjekket alle kontakter at de kom likt som det som satt får, og alt virker. Så, det er nok en ny feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skjer når ikke alle drivere får fungere som de skal.

Syk driver,kabelfeil,tregheter i låser,ikke ordentlig lukkede dører,panserkontakt krangler....

All den tid dette dukket opp rett etter kabelskift ville jg nok koble fra i A-stolpen igjen og teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...