Gå til innhold

Stempel 200 tdi


tele109

Anbefalte innlegg

Hallo. Kjørte tur retur Notodden Lillehammer for noen uker siden. Merket brent oljelukt i lange motbakker. Når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg hadde oljetrykk i bånnpanna. Heiste ut motoren å demonterte den. Ser egentlig ikke så ille ut. Veiva, topp, sylindere og kam ser bra ut. Planen er å bytte veiv og rådelager, plane toppen, hone sylinderene og bytte stempel. 

Skal bestille deler fra tåkeholmen å klør meg litt i hode. Var mange forskjellige topp pakninger til 200 tdi. Både tykkelse og noches ( eller noe i den duren). Hvordan finner jeg ut hva jeg trenger? Er også strekkbolter på toppen. Må jeg ha nye eller kan jeg bruke de Om igjen? Til slutt hvilke stempel trenger jeg? Honingsmerkene ser uforskammet fine ut. Har en mistanke om at den er boret opp, men er ikke sikker. Standard diameter er 90,47. Med et biltema skyvedør  kommer jeg til 91 mm. Talla på stempelet gir heller ingen mening. Noen voksene som kan hjelpe?

15926814758944463474653364377934.jpg

15926816174921696481979878217422.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...