Gå til innhold

Varm coil 3,5 V8


TST

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp, coilen blir glovarm etter kort tids kjøring. Er så vidt det går an å ta på den. Elektronisk tenning på denne. Har prøvd å bytte coil uten at det hjalp.
Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta du med en ny coil?

Vanligvis er varm coil tegn på lavt oljenivå i coilen, mao er den oppbrukt.

Usikker på om det er andre ting som kan gi deg varm coil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen RRc hadde lav + spenning ut til coilen.

Lurer på om det ikke lå på rundt 9 volt belastet.

Kun hørt mumling om dette av de eldste.

Men har erfart at nye coiler er relativt triste greier.

Setter i eller beholder gamle coiler når det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt? Jeg trodde de tidligere hadde.

Jeg har skrudd på biler med motstand innebygget i kabelen på et vis.

Men ikke på LR produkter det jeg vet.

Mulig trådstarter bør gire ned spenningen inn på et vis og prøvekjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill:)

 

Det gikk to ledninger til + siden på coilen, den ene kom fra motstanden og den andre ga 12 v. Moa liten funksjon i motstanden og for høy spenning inn på coilen. Fjernet 12 v ledningen, prøvekjørte nettopp uten at coilen ble varm, fulgte opp Gaute’s råd og monterte en gammel coil:D.

 

Nå hører det med til historien at bilen har et delvis tvilsomt elanlegg, har noen planer om en oppgradering av dette en vinter.....

 

God sommer:D

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formotstand på coil til eldre RR.

 

Noen har den i ledningen, noen har motstand montert på coil. 
 

Ved vri nøkkel til start går det 12 V til pluss på coil, den forbindelsen skal bryte når nøkkel slippes. Da blir det 8-9 V på pluss.

 

H A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Har du målt? Jeg trodde de tidligere hadde.

Jeg har skrudd på biler med motstand innebygget i kabelen på et vis.

Men ikke på LR produkter det jeg vet.

Mulig trådstarter bør gire ned spenningen inn på et vis og prøvekjøre.

 

Har målt 12v på min. Men ikke hatt andre biler å måle på. Men noen har lagt opp nytt ledningsnett til coil før meg, så det kan være at motstanden er borte.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På coilen er spenningen nå 9,5 v, på min er det formotstand montert ved siden av coilen. Ledningen som jeg koblet vekk måler jeg ladespenning på. Den skulle som Henry Arnfinn sier, ikke målt ladespenning når motoren har startet. 
 

Endret av TST
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...