TST Skrevet 20. juni 2020 Del Skrevet 20. juni 2020 Trenger litt hjelp, coilen blir glovarm etter kort tids kjøring. Er så vidt det går an å ta på den. Elektronisk tenning på denne. Har prøvd å bytte coil uten at det hjalp. Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Bytta du med en ny coil? Vanligvis er varm coil tegn på lavt oljenivå i coilen, mao er den oppbrukt. Usikker på om det er andre ting som kan gi deg varm coil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Er mange diskusjoner og forklaringer på varm coil på nettet. Gnist kontra elektronisk tenning, formotstand, kondensatorer, ødelagte coiler av varme, coil tilpasset type tenningsanlegg.................. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Noen RRc hadde lav + spenning ut til coilen. Lurer på om det ikke lå på rundt 9 volt belastet. Kun hørt mumling om dette av de eldste. Men har erfart at nye coiler er relativt triste greier. Setter i eller beholder gamle coiler når det er mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
corpusviridans Skrevet 21. juni 2020 Del Skrevet 21. juni 2020 Gammel RRC måtte vel ha formotstand på coil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 Efi har formotstand. 9v inn på coil. Min 3.5 forgasser har 12v rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 Har du målt? Jeg trodde de tidligere hadde. Jeg har skrudd på biler med motstand innebygget i kabelen på et vis. Men ikke på LR produkter det jeg vet. Mulig trådstarter bør gire ned spenningen inn på et vis og prøvekjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TST Skrevet 22. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2020 Takk for gode innspill Det gikk to ledninger til + siden på coilen, den ene kom fra motstanden og den andre ga 12 v. Moa liten funksjon i motstanden og for høy spenning inn på coilen. Fjernet 12 v ledningen, prøvekjørte nettopp uten at coilen ble varm, fulgte opp Gaute’s råd og monterte en gammel coil. Nå hører det med til historien at bilen har et delvis tvilsomt elanlegg, har noen planer om en oppgradering av dette en vinter..... God sommer Ivar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 Formotstand på coil til eldre RR. Noen har den i ledningen, noen har motstand montert på coil. Ved vri nøkkel til start går det 12 V til pluss på coil, den forbindelsen skal bryte når nøkkel slippes. Da blir det 8-9 V på pluss. H A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. juni 2020 Del Skrevet 22. juni 2020 3 timer siden, gautes skrev: Har du målt? Jeg trodde de tidligere hadde. Jeg har skrudd på biler med motstand innebygget i kabelen på et vis. Men ikke på LR produkter det jeg vet. Mulig trådstarter bør gire ned spenningen inn på et vis og prøvekjøre. Har målt 12v på min. Men ikke hatt andre biler å måle på. Men noen har lagt opp nytt ledningsnett til coil før meg, så det kan være at motstanden er borte..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TST Skrevet 23. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2020 (endret) På coilen er spenningen nå 9,5 v, på min er det formotstand montert ved siden av coilen. Ledningen som jeg koblet vekk måler jeg ladespenning på. Den skulle som Henry Arnfinn sier, ikke målt ladespenning når motoren har startet. Endret 23. juni 2020 av TST Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.