Gå til innhold

Oljeskift D4


Dal-z

Anbefalte innlegg

Heisann. Noen som kan forklare hvordan dere gjør oljeskift på D4 3l diesel? Har hørt at det er litt anderledes på disse, med å suge ut olja istedenfor å tappe ut? Kanskje noen kan linke til en tråd som omtaler dette allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil er det laget til mulighet for å suge oljen ut, jeg bruker kun den metoden på min. Har skrudd ut tappeskruen en gang for å se om jeg fikk ut noe mer etter jeg sugde opp oljen

Men det kom bare noen dråper ut bunnpluggen, og siden har jeg bare sugd ut oljen.

 

Endret av jvs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @jvs. Jeg kom frem til det samme. Kjøpte en enkel pumpe på Mekonomen, sugde ut olje på nullkommaniks. :) fantastisk enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Samme rør som peile pinna? 

 

Vil tro det samme går på D3'n, bare suge gjennom peile rør. Spm er hvor langt ned i bunn panna det stikker... 

Hadde gjort ting enklere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange verksteder suger olje i peilerøret i stedet for å bruke tappepluggen. Det skal være en fullverdig måte å gjøre det på. Fordelen er også at man da får lest av hvor mye olje man tappet ut på en lett måte, og derfor kan fylle like mye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...