Gå til innhold

Byttet ut ubrukt askebeger med mange USBer på D3


Anbefalte innlegg

Laget selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var snasent, de 2 12v uttaka på min er helt ute å sykkler, Tilnærmet ubrukelig. Er den plata 3d printet, eller har du resirkulet den plast'n til et nytt formål?

For en slik en vil jeg også ha, kunne tenke meg et volt meter også..

Mr.P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott løsning . Litt kritisk til slik bryter.

Smeltet en liknende ved liten belastning med litt ekstraarbeid som følgeskade.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, parrafin23 said:

Det der var snasent, de 2 12v uttaka på min er helt ute å sykkler, Tilnærmet ubrukelig. Er den plata 3d printet, eller har du resirkulet den plast'n til et nytt formål?

For en slik en vil jeg også ha, kunne tenke meg et volt meter også..

Mr.P

 

Fikk tak i firkantrør i aluminium, 20x50, som ble sagd til. Poppet på (i overkant) en hjørneprofil så frontplata ble 60mm. Hele greia er da stiv nok til bare å festes i skruene på hver side. Siggarettuttaket fikk strøm fra ledninger til det siguttaket som satt der før (gode tjukke ledninger). Ledninger til det strømuttaket som satt der før går først til bryter (biltemabryter rattet til 30A), og så fordeler strøm til alle USB (også en USB-C) fra eBay. Disse har lysende tall for volt og greier (derfor bryter). Fått litt spray med gunmetall-lakk som passet fint i fargen.

14 hours ago, gautes said:

Flott løsning . Litt kritisk til slik bryter.

Smeltet en liknende ved liten belastning med litt ekstraarbeid som følgeskade.

Tenkte litt på det, men denne biltemabryteren er ratet 30A. Strøm via bryter er de  ledningene som gikk til gammelt strømuttak, og de var ikke så tykke, så regner med at bryter er overdimensjonert for jobben (selv om den ikke klarer fullt 30 en gang). God varmeledningsevne i aluminiumen i plata er det også.

Glad jeg satt siggarettuttak nærmest midten, da krasjer de ikke med noe i koppholderne :-)  Det var litt klønete før når de stod ytterst på hver side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...