Gå til innhold

Valg av motor serie 3 88


Nifrot

Anbefalte innlegg

De siste S III 88 med diesel gikk greit, men har kjørt mange originale to og-en-kvart diesel som har vært late.

 

Selv har æ hatt mange med bensinmotor, de gikk greit.

 

Ettersom det er få 88 til salgs, og dersom du har lyst på en slik, så får du kjøpe det som dukker opp.

 

lykke til

 

ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 2,25D går like godt som bensinmotoren, men det bråker hinsides.

Og blårøyk fram til motoren er varm blir plagsomt. 

 

Det værste er turtallsmangel. Man kjører 80kmt, men da er turtallet høyt og det høres ut som om motoren er på vei igjennom hodet mitt. Jeg monterte overgir og det hjalp mye.

 

Så langt på vei er jeg enig. Bensinmotor passer bilen bedre.

Og de gamle før 1980 hadde bare 3-lagret veiv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselmotor er langt mer driftsikker siden den ikke er avhengig av strømkabler og plugger, men jeg tror nok 2,25D ikke vil gå like langt før den må overhales. Det er ikke snakk om bilverdens beste dieselmotor. Tross alt ble den bygget som bensinmotor. 

 

Men om bensin eller diesel skal påvirke kjøp av bil tror jeg heller du må vurdere tilstand. Er motoren, bilen også, behandlet fint er begge motorene supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på bruken og... Jeg kjører ikke annet enn diesel, med noen svært få unntak, men når en snakker dieselmotorer fra -80 tallet og tidligere så er det i en annen verden enn diesel fra litt utpå -90 tallet og senere.

 

Skulle jeg hatt en 88 så skulle den ideelt vært med v8 bensin men disse finnes der ikke mange av. Men som andre også har nevnt, tilstand på bilen er viktigere, motor og drivverk er nå enkle saker som lett lar seg skifte eller repareres men rammerust er en langt større sak å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja V8 er jo fint. Har en i Rangeroveren kanskje den gjør susen. :D Ender vel opp med noe som jeg må fullrestaurere. Da er det vel ramme og torpvegg som er mest utsatt. Er det stort sett på finn man må holde øya oppe ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...