Nifrot Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 Er på jakt etter en serie 3 88. Men er veldig usikker på om jeg bør gå for diesel vs bensin. Selv tror jeg på diesel men har ikke noe erfaring med disse bilene. Men liker å skru ,:-). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 V8 bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 18. juni 2020 Del Skrevet 18. juni 2020 De siste S III 88 med diesel gikk greit, men har kjørt mange originale to og-en-kvart diesel som har vært late. Selv har æ hatt mange med bensinmotor, de gikk greit. Ettersom det er få 88 til salgs, og dersom du har lyst på en slik, så får du kjøpe det som dukker opp. lykke til ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nifrot Skrevet 18. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2020 Ja ser det ikke kommer så ofte for salg. Da er det vel bare å slå til. Er ikke interesert i uoriginal motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 2,25 diesel er lat! Har prøvd begge deler og ville uten tvil valgt bensin. Mye koseligere å høre på 2,25 bensin som bare summer på tomgang enn dieselens rakling og banking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Min 2,25D går like godt som bensinmotoren, men det bråker hinsides. Og blårøyk fram til motoren er varm blir plagsomt. Det værste er turtallsmangel. Man kjører 80kmt, men da er turtallet høyt og det høres ut som om motoren er på vei igjennom hodet mitt. Jeg monterte overgir og det hjalp mye. Så langt på vei er jeg enig. Bensinmotor passer bilen bedre. Og de gamle før 1980 hadde bare 3-lagret veiv også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nifrot Skrevet 19. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2020 Flott med innspill på de som faktisk kjører bilen. Er påliteligheten stort sett det samme. Eller er det stor forskjel her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Dieselmotor er langt mer driftsikker siden den ikke er avhengig av strømkabler og plugger, men jeg tror nok 2,25D ikke vil gå like langt før den må overhales. Det er ikke snakk om bilverdens beste dieselmotor. Tross alt ble den bygget som bensinmotor. Men om bensin eller diesel skal påvirke kjøp av bil tror jeg heller du må vurdere tilstand. Er motoren, bilen også, behandlet fint er begge motorene supre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 19. juni 2020 Del Skrevet 19. juni 2020 Det kommer jo litt an på bruken og... Jeg kjører ikke annet enn diesel, med noen svært få unntak, men når en snakker dieselmotorer fra -80 tallet og tidligere så er det i en annen verden enn diesel fra litt utpå -90 tallet og senere. Skulle jeg hatt en 88 så skulle den ideelt vært med v8 bensin men disse finnes der ikke mange av. Men som andre også har nevnt, tilstand på bilen er viktigere, motor og drivverk er nå enkle saker som lett lar seg skifte eller repareres men rammerust er en langt større sak å gjøre noe med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nifrot Skrevet 19. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2020 Ja V8 er jo fint. Har en i Rangeroveren kanskje den gjør susen. Ender vel opp med noe som jeg må fullrestaurere. Da er det vel ramme og torpvegg som er mest utsatt. Er det stort sett på finn man må holde øya oppe .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.