Gå til innhold

Timo@ D3 08/09


Timo@

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Er det metrisk på selve kompressor. 

Ville trodd det kanskje ble brukt npt 

Med tanke på tetting. 

 

Bare tenker høyt her :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, fik fikset luftfjæring ^_^

 

kobling greia fra advanced solutiond er bra kvalitet, kan anbefales for kjøp. Funker som det skal 

 

PhMyT0n.jpg
 

ellers bilen var helt ned og veldig ubehagelig å kjøre siste uka 

 

ucKBkuD.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoder, feilkoder, feilkoder… gull juletre, rød juletre…

 

gbEwZdi.png

 

asToM9N.png
 

jUCHxzb.png
 

Ns9TXYC.jpg
 

rart at diagnose viser sensor foran, men skjerm bak… set dom noe å gjøre ved cross articulation feil…


får av og til fuel rail fail… vurderer å kjøre tilsetning for drivstoff system rens… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 29.8.2022 den 20.55, Timo@ skrev:

Feilkoder, feilkoder, feilkoder… gull juletre, rød juletre…

 

gbEwZdi.png

 

asToM9N.png
 

jUCHxzb.png
 

Ns9TXYC.jpg
 

rart at diagnose viser sensor foran, men skjerm bak… set dom noe å gjøre ved cross articulation feil…


får av og til fuel rail fail… vurderer å kjøre tilsetning for drivstoff system rens… 

Hadde same p0087 på min, hyppigere og hyppigere til den tilslutt ikke var kjørbar. Endte med å bytte høytrykkspumpe, har fungert siden det, bank i bordet. Feilen er etter det jeg har funnet ut ofte relatert til mengdeventil i pumpe, på mange biler kan det bare byttes ventil, gjort det på flere, men på våre må du bytte hele pumpen da den ikke er noe lettvinn å bytte. 

 

Det som overrasket meg litt var at jobben med å bytte pumpen var enklere enn fryktet. :-)

Endret av Dan77
Feiltasting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Elchund skrev:

P2290 kan være sensoren på fuel railen.

 

Mvh

Tron

Men vil ikke det gi utslag på graf hvis man på live values følger med på verdiene fra denne sensoren?
Burde det ikke være enten et drop i signal, eller en peak før evt feilkode?

Jeg får innimellom samme på min, men ser ingenting på live values som tilsier at det er noe galt med sensoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan koble slanger til høytrykkspumpe fra vanlig kane med diesel, lavtrykspumpe slange er frakoblet. Om du kan stare bilen da sensor ok, om ikke da den er gåen. Samme feil kan oppstå med gåen lavtrykspumpe. 
 

Motor til lavtrykspumpe med filter som byttes er pierburg 702701560. Ikke nødvendigvis å kjøpe helle greia som LR selger

https://www.eurodel.no/drivstoffpumpe-pierburg-7-02701-56-0

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min starter helt fint med LPFP bortkoblet. Går også fint til å begynne med, men blir verre når den blir varm.
Går i nødmodus hele tiden, i praksis ikke kjørbar. Har byttet LPFP to ganger, nå sist med OEM-pumpe komplett med hus, uten effekt. HPFP er også byttet.
Får P2290 når motoren er kald på full gass, P0087 når den blir varm. Så ikke helt likt det du sliter med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@iknutis har nylig lest om freelander med like symptomer som du beskriver. Og da det var forfalsket filter som har temperaturføler invendig. I den tilfelle den var ikke til stede, eller noe var galt med den. Bilen funker som det skal når det var kald og ikke når varm.

Tanke er at du må sjekke temperaturføler på drivstoffsystem, eller observere drivstofftemperatur når feilen opstår. Muligens det er årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Timo@ skrev:

Tanke er at du må sjekke temperaturføler på drivstoffsystem, eller observere drivstofftemperatur når feilen opstår. Muligens det er årsak.

Takk for tipsene, tempføler på dieselen er også byttet. :)

Uten den var bilen mer tungstartet når varm, merket ellers ingen forskjell.

Verkstedet sier bilen nå er fikset, og jeg skal hente den i morgen. Kommer med en lengre oppdatering i morgen kveld hvis det viser seg å stemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...