Gå til innhold

Timo@ D3 08/09


Timo@

Anbefalte innlegg

  • Svar 255
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

På 11.9.2022 den 22.14, Timo@ skrev:

Påfylt dieselsystem rens og fikk feilelding etter ca 60km

mistenker lavtrykspumpe, skal kjøre diagnose i nærmeste framtiden 

denne gangen er helt høpeløst å kjøre, jelletre etter julletre 

Min oppsummering i denne tråden:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styreledd, endeledd, stabstag og dynamo.
 

Bestilt lemferder deler, men fikk venstre styreledd som passer heller ikke. Fikk høyre og venstre samme kulestorelse men i realiteten de er ulike. På slutt brukt den gammelt som demontert med vinkelsliper. 
 

HgUNmSY.jpg
 

mHkkAEC.jpg
 

Denso dynamo 

cKGoI7o.jpg

 

Vifta demontert med spesielt verktøy

 

4X3o87c.jpg

 

Har modifisert design da original fungerer dårlig 

 MdAd8Mf.jpg

 

fikk lekkasje på luftfjæring. Ny kobling holder ikke trykk når rør presser på side 

 

aH42OEl.jpg
 

fikk renset diesel filter da der er feil om vann i tanken. Ingen vann ved åpning av filter drenering 

 

B6MfbYd.png
 

ser som det skapes luft i systemet fra noe sted og det er synlig i andre filter, når kommer den til høytrykkspumpe får jeg feilmelding med limp mode. Muligens det er også delvis påvirkning av drivstoff system rens som jeg kjører nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvilket merke er den ventilblokka?? Har Bearmach på min. Mistenker at de ikke er tipp topp. En gikk tilbake i retur da den lakk gjennom kontakten. 

 

Sliter med min. Finner ikke noe lekkasjer sjøl og har hatt bilen inne på verksted for lekkasje sjekk to ganger. Bytta ventilblokka bak og nye dempere hele veien rundt. Like forbanna synker den helt ned på 24 t. 

 

Verksted sa at dette må jeg leve med… hallois???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zalovann i ulike blandingsforhold er spylt på i bøtter og spann. Ikke antydning til noe bobling. 

 

Dempere inkl belger seff. 

 

Kan en slapp høydesensor bidra inn til at den senker seg over tid? men da burde den vel stått strakt med sikringen ute, eller?? Ventilblokka slipper vel heller ikke noe igjennom med den ute?

 

Kan verksted ha satt på dårlige belger? bilen hiver seg nedpå i alle fire hjørner med sikring i. Kun bak med sikring ute. Da står den som en båt i plan. 

 

Ufattelig trøtt på det luftsystemet nå. 

 

feil tråd å lufte frustrasjon i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2022 at 10:40 AM, Bjørn_C said:

Hvilket merke er den ventilblokka?? Har Bearmach på min. Mistenker at de ikke er tipp topp. En gikk tilbake i retur da den lakk gjennom kontakten.

 

har kjøpt min på amazon, den var uten navn, bare delenummer som stemmer. 

Etter jeg fikk lekkasje, ønket å  bytte o ringer fra den til min gammelt ventilblokk, men innemat er helt anerleders sammen med design. Det betyr at den var mest sanlysnlig ikke OEM. Til slutt fikk overhalt gammelt med o-ringer sett og montert i dag tilbalke. Skal se om det funker. 

 

det er riktig som skrevet at o-ringer kan slippe luft.

Hev bilen til maks, Fjern det nedre dekselet til kompressoren og trekk ut lufttilførselsrøret fra tørketrommelen, senk det ned i et glass vann. Det må ikke være noe bobler. Viser bobler, da o-ringer holder ikke luft. 

 

For å sjekke foran, man kan frakoble luftrør etter ventilblokk etter kompressor som forsyner ventilblokk foran. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fikk montert ctek indicator panel til høyre og venstre bakterier. Den beste løsning synes jeg. Enkelt montasje og behover ikke bore hjul, siden fines 2 åpninger i støtfanger. Anbefaler ^_^

det var noen som montert på forumet før, men klarer ikke å finne hvem. 

 

T7fMHlf.jpg
 

VsCTlka.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Var uheldig noen uker siden å ødelegge gjengene på hengsler på fører dør. Fikk åpne dør og plutselig sterk vind, klarte ikke å holde dør :(
 

fikk bestilt nye og byttet i dag

 cQlLXUH.jpg
 

jIANU0L.jpg
 

8FX5RTE.jpg
 

IQpBTTz.jpg
 


 

 

Fikk montert ekstra oljetrykksmåler og byttet original oljetrykkssensor som er reagerer på 0,3 bar til annen som er 1,0 bar ^_^

 

a0g8cNN.jpg
 

GDo9DbI.jpg
 

8yxKkch.jpg
 

0scfm7G.jpg
 

2PrCRuN.jpg
 

Har ikke målt oljetemperatur, men etter 20min 80km/t tur, viser 1,4 bar ved 750rpm 

 

3PRNvmn.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...