Gå til innhold

Dab+ adapter eller splitter


KjellB

Anbefalte innlegg

Jeg monterte i ny dab-spiller i bilen og satte i en såkalt splitter istedetfor å bruke egen dab-antenne. Jeg vet ikke hvordan denne splitteren egentlig fungerer, men jeg bruker nå bare den orginale trekk-opp antenna på bilen. Jeg har ikke opplevd noen dårlige signaler med denne. Ifølge ekspertisen så ville ofte bruk av splitter og orginal antenne gi bedre signaler enn en dab-antenne. 

 

Uansett jeg er meget fornøyd med denne løsningen, funker for meg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, KjellB skrev:

Uansett jeg er meget fornøyd med denne løsningen, funker for meg...:)

 

Fint med en tråd for ting som funker.

 

Splitter og orginalantenne er hundre ganger bedre enn tape i ruta, og gir mye bedre signaler.

Hvordan trolldommen bak er vet heller ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoler og kondenstaorer + litt elektronikk for å " lure" dab radioen til å tro den  har rett antenne.... 

 

Splitteren " endrer" vel bare på antenne lengden, så den blir tilpasset DAB frekvensene .... sånn veldig enkelt. 

Sikkert litt forsterker funksjon også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, telindnor skrev:

Jeg er megadrittlei av antenne tapen i ruta. Tar nå snart ikke inn andakten på søndagen en gang :)

Har dere link til dingz som funker, eller er det bare å guggle DAB splitter?

https://strommen-bilradio.no/produkt/2004918 denne har jeg og funker meget bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den er ikke installert enda, da bestilt mobridge kom ødelagt, avtalt retur med bytte til ny versjon, men pgn av korona det er forsinkelse med leveranse ((((

 

De sa at splitter kobles mellom spiller og Land Rover antenna, trenges ikke installere tilleggsantena som følger med.

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...