Gå til innhold

Pipelyd under oppstart - dårlig(e) ryggesensor(er)?


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en pipelyd under oppstartprosedyren på D3'en. Den høres ut som den kommer bakfra, og er mistenkelig lik pipingen fra ryggesensorene. Denne har også hatt en tendens til å være svært lite stolbar i det siste, så jeg antar at det har en sammenheng, og at jeg har en eller flere defekte ryggesensorer (eller kablingen til disse).

Er det så sannsynlig at jeg kan sove godt videre eller er det noe annet, og mer alvorlig, som kan forårsake denne pipingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel eneste lyden som kan komme fra bak i bilen.

Sliter med det samme selv. 

Rygge sensor knapp lyser også rødt hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min piper foran. 

Så det er antagelig sensor problematikk tenker eg.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.6.2020 den 21.48, oggioffshore skrev:

Er vel eneste lyden som kan komme fra bak i bilen.

Sliter med det samme selv. 

Rygge sensor knapp lyser også rødt hos meg. 

Oppdaget at knappen lyser rødt hos meg også. I tillegg piper det i det øyeblikk jeg setter bilen i revers, men slutter igjen etter et par sekunder uten å komme på igjen når jeg er i nærheten av  noe, så da er nok årsaken klar. Jeg kommer ikke til å sove dårlig av den grunn.  ^_^

 

14 timer siden, gautes skrev:

Protesterende reirbyggere?

Riktignok har vi blåmeis i fuglekassa utenfor, og det var både kjøttmeis og svart-hvit fluesnapper i hver sin fuglekasse ved sønnens hytte, men det er ingen som har flyttet inn under bakre støtfanger. Det fikk jeg kontrollert da jeg så etter om jeg kunne oppdage noe innlysende som hang og slang (som en ledning eller to).

 

Får kanskje vurdere å investere i IIdTool (som en del påstår er uunnværlig, men jeg har greid meg uten i 8 år) for å se om problemet gjelder alle, noen eller bare en sensor - hvis jeg blir så lei at jeg (eller fruen) ikke holder ut lyden lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan sjekke den med icarsoft i930, den kan lese parkeringsmodule. Har funnet på min D3 at 1 sensor virker ikke.

Dessvere helle systemet foran og bak funker ikke om bare en sensor er ødelagt. 

Men det kan også bli ødelagt ledning mellom sensorer, da støtfanger må demonteres. 

Endret av Timo@
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...