Gå til innhold

Har kablenen til starter noe med lading å gjøre?


Alvegg

Anbefalte innlegg

Alle tre kablene som går til «boltfestet» på starteren er av siden kabelskoene gikk i oppløsning. Har satt på tape på kabelen så de ikke skal kortslutte mot jord, men ser på et voltmeter som er koblet på bilen at det nå ikke er mer enn 10,3 volt så da lurer jeg på om en av de løse kablenene har noe med lading å gjøre? 
 

Har prøvd å sette på nye kabelsko, men har gitt opp det etter mange mislykkede forsøk så må finne et verksted som kan hjelpe meg. Planen er i mellomtiden å fortsette å starte bilen med startkabel rett på starteren, men det fungerer jo ikke om jeg ikke får lading når jeg kjører.

 

Vidunderet av en bil er foresten en Defender 110 TD5.

 

Hilsen 

 

Frank Alvegg

 

Åsa, Ringerike

Endret av Alvegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dynamoen sender strømmen til den skruen, som også batterikabelen og hoveduttaket også er koblet til.

Hvis du måler lav volt over koblingen kan det ofte skyldes belegg på kabelskoene. Jeg har noen ganger ved litt treg start av motoren, måtte skru løs og pusse flatene for å få skikkelig kontakt og fart på sakene.

Så skru løs, rengjør, puss, sett inn med vaselin og prøv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det med den ene turen til barnehagen i dag også får den stå til nærmeste verksted har tid til å sette på nye kabelsko. Passer veldig fint når «det japanske vidunderet» også står. Så får en se hva som løser seg først, ny motor i Hiluxen eller tre kabelsko på plass under Defenderen. Jammen godt at en har en Atv og en traktor som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med jord forbindelse til batteriet? 

Mål motstand mellom minus Pol og motor blokka el. l

Bør ligge typisk i 0 komma X ohm 

Dvs u 1 ohm 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...