Alvegg Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) Alle tre kablene som går til «boltfestet» på starteren er av siden kabelskoene gikk i oppløsning. Har satt på tape på kabelen så de ikke skal kortslutte mot jord, men ser på et voltmeter som er koblet på bilen at det nå ikke er mer enn 10,3 volt så da lurer jeg på om en av de løse kablenene har noe med lading å gjøre? Har prøvd å sette på nye kabelsko, men har gitt opp det etter mange mislykkede forsøk så må finne et verksted som kan hjelpe meg. Planen er i mellomtiden å fortsette å starte bilen med startkabel rett på starteren, men det fungerer jo ikke om jeg ikke får lading når jeg kjører. Vidunderet av en bil er foresten en Defender 110 TD5. Hilsen Frank Alvegg Åsa, Ringerike Endret 16. juni 2020 av Alvegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Dynamoen sender strømmen til den skruen, som også batterikabelen og hoveduttaket også er koblet til. Hvis du måler lav volt over koblingen kan det ofte skyldes belegg på kabelskoene. Jeg har noen ganger ved litt treg start av motoren, måtte skru løs og pusse flatene for å få skikkelig kontakt og fart på sakene. Så skru løs, rengjør, puss, sett inn med vaselin og prøv igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Så det betyr at med de tre kablene av så er kjørelengden begrenset til hvor lenge bilens batterier holder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Har vært der et par ganger. Ja, bilen vil gå til du er på ca 8 volt. Da dør ECU Kommer du ikke til med presstang under bilen, for å få på nye sko? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Har gjort noen forsøk, men det blir for trangt og jeg kløner nok for mye til å få det til. Så jeg må nok finne en voksen som kan gjøre den jobben for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Kjøring uten vekselstrømsdynamo tilkoblet batteri gir ofte behov for ny dynamo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvegg Skrevet 16. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2020 Da ble det med den ene turen til barnehagen i dag også får den stå til nærmeste verksted har tid til å sette på nye kabelsko. Passer veldig fint når «det japanske vidunderet» også står. Så får en se hva som løser seg først, ny motor i Hiluxen eller tre kabelsko på plass under Defenderen. Jammen godt at en har en Atv og en traktor som går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 (endret) In quantity we trust. Noen av oss mer enn andre. Endret 16. juni 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 16. juni 2020 Del Skrevet 16. juni 2020 Hva med jord forbindelse til batteriet? Mål motstand mellom minus Pol og motor blokka el. l Bør ligge typisk i 0 komma X ohm Dvs u 1 ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Hvis svak jording til batteriet vil starter ikke trekke motoren godt rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 17. juni 2020 Del Skrevet 17. juni 2020 Dårlig jordforbindelse til motoren kan også gi mindre kraft. Det erfarte jeg på en Amazon en gang når flettevaieren for jordinga av motor røyk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.