Gå til innhold

Taktelt til Discovery 2 - hvilke lastebøyler?


pmj

Anbefalte innlegg

I likhet med veldig mange andre er jeg i ferd med å anskaffe taktelt til årets norgesferie!

De takteltene jeg ser på veier mellom 65 og 75 kg. Har lange rails på min 2003 mod. Discovery 2, men ser at mange bruker thule 953 lastefot i takrenne i stedet for å feste til rails.

Har rails lavere lasteevne eller er det en annen grunn til å bruke takrenne?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte orginal defender stayiv bakert og sveiset en ramme som gikk over takrakl foran på bilen og de funket

 Men å feste takteltet rett på takrekls blir veldig overkill. Det går, men mye vibrasjon og vekt vil føre til lekkasje osv. Isåfall sves deg ei ramme så du får fordelt vekten over hele lengden. 

 

Men thule stativ er verdt innvesteringa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Eg brukte Thule sine firkantrør-takbøyler med fot til takrenne på mitt Maggolina telt på D2. Har no solgt bilen. Så eg har to sett med bøyler til salgs. Eine settet er 160 com og det andre 150 cm

Helsing Arild Haukeland 91616708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Klodrik78 skrev:

Jeg brukte orginal defender stayiv bakert og sveiset en ramme som gikk over takrakl foran på bilen og de funket

 Men å feste takteltet rett på takrekls blir veldig overkill. Det går, men mye vibrasjon og vekt vil føre til lekkasje osv. Isåfall sves deg ei ramme så du får fordelt vekten over hele lengden. 

 

Men thule stativ er verdt innvesteringa

Mer enn vekt som teller her altså.. Tett tak og veldig lite rust så langt, så her blir det Thule 953.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...