Gå til innhold

Diesel lekkasje P38 DSE


LarsP38

Anbefalte innlegg

Har fått en diesel lekkasje og lurer på om det kommer fra dette lokket på pumpa. Noen som har erfaring med det? Hva er bak lokket? Kan det bare skrues av, ny tetning og på igjen? Har et pakningsett liggende da jeg skiftet toppakninger for et par år siden..

20200614_211213.jpg

20200614_211225.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går å skifte o-ringen på baklokket på pumpa mens den står i bilen. Ta en kikk i denne tråden:


Så nærmere på bildet ditt nå, det lokket trur jeg ikke er pumpa. Dersom det er diesel tipper(!) jeg det er vått fordi pumpa lekker.

 

Andre plasser ser er typisk det lekker er i stillverket, baklokket som nevn og returslangene for diesel på dysene.

Endret av bstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med stillverket? 

Har skiftet øvre og nedre topplokkspakning på pumpa for to år siden. Lokket er på siden av pumpa, på venstre side.

 

Returslanger og dyser forøvrig er tette.

Endret av LarsP38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LarsP38 skrev:

Hva mener du med stillverket?

Det er hele toppen av pumpa fra nederste pilen og opp. Pakningen ved nederste pilen er den som vanligvis lekker og som også må justeres etter skifte.

 

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse er skiftet og er tette. synes det ser ut som det kommer fra lokket jeg la ut bilde av. Fant en video av overhaling av pumpa og det sitter en fjær under der. Metallpakning på lokket.

Endret av LarsP38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...