Gå til innhold

Defekt Aircondition på defenderen (Puma)


Anbefalte innlegg

10 timer siden, kimhas skrev:

Mange feilkilder. Sjekk om den elektriske viften fungerer. Jeg måtte bytte min, før bilen var 4 år gammel.. 

Da mener du viften framfor radiatoren og ikke kupé viften? 

Jeg har koblet på annen strøm på den. Og da går den. Men den går ikke når jeg slår på A/C. Skal den starte med engang? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , mener der i fronten. Den skal gå av og på når AC er på . Du bør nok ta den til et verksted som kan trykkteste og sjekke/fylle riktig mengde gass så du vet at det er i orden før viste feilsøking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at det er gass i anlegget.  Vanligvis forsvinner ca 10% av gassen pr. år.  
Og jo mindre gass du har i anlegget, jo mindre kjøler det.
De fleste bilverksteder har gass for påfylling.  De tømmer først anlegget for gass, luft og evt kondens.  Så fyller de på 5-700 gram gass som er vanlig mengde på de fleste biler.

 

Men sjekk at vifta sviver.  Om ikke, så sjekker du sikringer mm.
 

Ronny S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, RonnyS skrev:

Sjekk at det er gass i anlegget.  Vanligvis forsvinner ca 10% av gassen pr. år.  
Og jo mindre gass du har i anlegget, jo mindre kjøler det.
De fleste bilverksteder har gass for påfylling.  De tømmer først anlegget for gass, luft og evt kondens.  Så fyller de på 5-700 gram gass som er vanlig mengde på de fleste biler.

 

Men sjekk at vifta sviver.  Om ikke, så sjekker du sikringer mm.
 

Ronny S

Sjekket alle sikringer. Den starter ikke. Men, kupé viften starter som den skal i det jeg trykker inn A/C knappen. 

Jeg har testet motoren på viften. Så vifte er i orden. Sjekket sikring, alle er hele og fine. 

Får også målt kontakt på en av lederne fra bryter kontakt til koblingspunkt på viften. Får ikke kontakt på andre leder. Går dette via et rele? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kom man noe lengre her?

Viften står på min og, lar seg lett snurre, men starter ikke. Nylig fyllt gass.

 

Edit: Smart å sjekke løse koblinger... Funker brilliant, heldigvis.

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lorden skrev:

Kom man noe lengre her?

Viften står på min og, lar seg lett snurre, men starter ikke. Nylig fyllt gass.

 

Edit: Smart å sjekke løse koblinger... Funker brilliant, heldigvis.

Har konludert med lite gass. Skal på A/C service på fredag. Så får me sjå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...