Gå til innhold

Motor stopper ikke når jeg slår den av...


KjellB

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd at motor ikke stanser når jeg slår av tenningen, bare noen ganger, idag fant jeg ut når det skjer. Dersom jeg bruker nærlyset og prøver å stoppe bilen, fortsetter den bare å gå. Slår jeg derimot av lyset før jeg vrir om nøkkelen så stopper også motor...

 

Er det bare å bytte bryter med en gang, noen som har vært borti dette ?

 

PS! Jeg har ny bryter på hylla.

 

/Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jope skrev:

Sjekk også bremse lys

Bremselys etc virker om det var det du mente... både med lysbryter i on og kun kjørelys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en bil som ikke kom med automatiske kjørelys, der det er ettermontert noen releer for å få kjørelys?

Det kan hende det er noe tull med disse releene. På min RRC så var det defa utstyr (alarm/motorvarmer/kjørelys) og de hadde tyvkoblet seg inn på ledningene bak tenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, KennethA skrev:

Er dette en bil som ikke kom med automatiske kjørelys, der det er ettermontert noen releer for å få kjørelys?

Det kan hende det er noe tull med disse releene. På min RRC så var det defa utstyr (alarm/motorvarmer/kjørelys) og de hadde tyvkoblet seg inn på ledningene bak tenninga.

Det vet jeg ikke, har ikke sjekket så nøye ennå, men bilen er tidligere eid av en 79 åring, så tviler på om det er så mye tjuvkoblinger der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur hovedlysene dine seg på når du starter bilen? Uten at du bruker bryteren?

Da har den auto kjørelys.

Det ble ettermontert av LR i Norge og er no skikkelig kreft over rattstammen i dashbordet.

Kobla med strømtyver som smelter og irrer.

Av og til tar det fyr også!!

Klipp bort hele releet og lodd sammen ledningene som hører sammen i det originale ledningsnettet.

Skru på lyset manuelt og smil over at du har ett mulig feilpunkt mindre i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, skrev litt feil. Det var Defa som hadde montert alt dette på bilen min. Profft utført og alt det der, men styrestrøm til releene som gir kjørelys ved oppstart av motor var tatt ut fra hovedstrømmen som kommer ut fra nøkkelbryteren.

Importørene som solgte bilene nye var vel pliktig til å levere bilen med automatiske kjørelys før tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har kommentert: Ta vekk det ettermonterte automatiske kjørelyset og returner ledningsnettet til originalt - sparer deg for mange problemer. Hvis det ikke er gjort så vurder å kjøre hovedlys over relé og ikke direkte fra lysbryter - vil også spare deg for fremtidige problemer.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smedenDY skrev:

Skrur hovedlysene dine seg på når du starter bilen? Uten at du bruker bryteren?

Da har den auto kjørelys.

Det ble ettermontert av LR i Norge og er no skikkelig kreft over rattstammen i dashbordet.

Kobla med strømtyver som smelter og irrer.

Av og til tar det fyr også!!

Klipp bort hele releet og lodd sammen ledningene som hører sammen i det originale ledningsnettet.

Skru på lyset manuelt og smil over at du har ett mulig feilpunkt mindre i bilen ;)

Nei hovedlysene må jeg slå på manuelt , kun de små runde sexy e lysene som slår seg på, så jeg har nok ikke noe auto kjørelys. Skal se om jeg får tid å sjekke litt i løpet av helga, men når feilkilden til at motor ikke stanser er lokalisert så er det ikke noe stress. Dere må ikke skrive at det bare er å koble ditt og datt, jeg har null peiling på bil-eletrisk, ble imponert over meg sjøl at jeg fikk kobla radioen :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 130 skjete dette når jeg satte feil lysepære i lys bak. Den fikk falsk jord og motor ville ikke stoppe. Byttede til korrekt lysepære (dobbelpære med  baklys og bremselys glødetråder i samme pære) da gikk allt i orden. Lyder "far fetched" men er sandt :) 

Endret av kjartanb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...