Gå til innhold

D3 - 2008 - svetting fra drivaksel.


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Ting skjer særlig når man er langt hjemmefra.... Ny minikrise i emning:wacko:

 

På tur fra oslo mot fauske syntes jeg å legge merke til en svak ulelyd. Skreiv den til takstativ da den hadde litt hul aerodynamisk preg. Vel fremme tar jeg av takstativ bare for å få ro i sjela. 

 

Kapow! Lyden er der enda. Jeg ser da litt under bilen da jeg tenker at dette må være relatert til bevegelige deler. Da ser jeg at mansjetten på drivakselen venstre forran er våt av greier. 

 

1. noen som vet om verksted rundt Bodø som har peil på Land rover

 

2. Hvordan gripe sånt fatt? Den er jo bak hjullager og hele bøtteballetten. 

 

3. Tar man sjansen på å kjøre retur til Oslo? Løper man noe risk ved at man kanskje knatrer noe lengre inn? Evt at akselen går sjit?

 

Legger ved et bilde... 

2D1B07D1-5BF7-4687-85F5-98F1DCE59D8C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, lrsg skrev:

Auto Elektro i Bodø har god greie på Land Rover og kan anbefales hvis du ikke tar sjansen på å kjøre hjem.

 

Sweet! Da skal jeg kontakte de i morgen. Takker for hjelpa B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke var noe lyd så får man satt på mansjetter som kan tres rundt og ikke gjennom drivakslingen. Ikke de beste men de fungerer helt greit.

Ettersom din har begynt å lage lyd så er det sikkert best å sjekke hvis du har mulighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk avtalt bytte av aksling, då håper det går seg til og at retur mot oslo skjer uten dramaB)

 

Tenkte det var like greit å få bytta hele med en gang. Er vel en del greier som må av for å komme til. 

 

Takk for innspill:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...