parrafin23 Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 (endret) Det måtte komme for en dag, Bilen har masa javnt & trutt en god stund om Engine System Fault, med påfølgende limp home mode & Turbo/supercharger Solenoid Performance kode. Lett klunking i gulvet når man går på gassen. Så jeg måtte trå tell og kontakte venner & bekjente om hjelp til en stor slått opperasjon Dagsverk? Heldig hvis er det 2 kjekke "unge" karer som stilte opp & sto til tjeneste. Så nå stårn klar til å bli "mekka" på. Etter en del skruing & vellvalgte ord om bolter som nekta å lystre etter "pipa" så måtte man til med litt glad vold. (dårlig bilde) Mellom Axelen hadde set bedre dager, Så den blir bytta. Fått tak i en del wiring harness til E-diff som jeg har sydd ut & lagd eget i fra et lednings nett fra en 4.2Sc RRS, så her blir det difffffff på meg ja. Så der sto den da Toppløs og greier, Blotta seg for oss som var til stede, men vi tente ikke noe lys da :-) & der røyk motor & gear kasse ut av ramma & bare mellom axelene henger igjen : Jeg gikk ned i de dype svarte kabel mattene på bilen for å inspisere ledningene, Husker for en del år siden fikk jeg Eas fault & det var et lednings brudd etter at Mekonomen har vært der & lagt opp en Slaskete lask. og den bypassa selfølgelig konnektoren i fotbrønn, så den måtte jeg klippe for å få løftet av morroa. Skjøten så ikke bra ut (Green crusties) som vi alle elsker??? Ser ut til at de ikke har fått krympa skikkelig. Så jeg klippte vekk skjøten, snakker om salt vann som kom ut av den krympen! Ledningen var så dårlig i begge ender at det endte med at jeg måtte erstatte 98% av ledningen. Har heldig hvis tilgang til lednings nett som er passe ok. Dette ble lodda & Krympa inn Så nå ær'n podde tedd. Det virker som om karosseriet har vært løftet av før, for en av lednings mattene lå klemt mellom ramme & utrigger. som igjen har ført til gnage sår på en ledning som går til høyde sensor Så var det på tide å finne ut av Turbo Trøbbel 2000. Ser ut til at ting ikke passer lengre der de en gang sto. Armen var stuck. skikkelig stuck. @engebo fikk gleden en tid tilbake å brukte gladvold for å bevege på armen. Så her har vi da "synderen" Så Turbo må ut om den vill eller ei, her er man godt i gang med arbeidet med å få den av selv om alle bolder knakk og gekk & skogen. Ser også på bildet de 2 kjøle røra til auto kassa, de ser skikkelig næææsti ut, så de må byttes. Så nå Står'n der, uten motor & gear kasse. Turbo skal overhales, 4 nye luft bæljer, nytt reservoar for eas. bære bruer skal skiftes & Crossover pipen er det så stort hull i at hele siden på gear kassa har blitt Neger, Hvis det er låv å skrive i disse "pute under arma" dager. så den skal byttes, Reg reim forran & bak Vann & olje pumpe +++. Ediff skal inn & ramma skal tas for rusty crusties. Beskyttelses plata til diesel tanken ser helt for jævelig ut så den på "pusses på" den oxo. Så nå må jeg skaffe meg en god dose med avfettnings guffe som kverker plante liv i 4 mils radius. En ting er sikkert, Rusta skal vekk & da snakker jeg ikke om Butikken rusta altså. Desverre så kommer det en del familiære ting som har litt høyere prioritet en bilen atm, men jeg fikk da en kul Grønn RRS som "låne Bil" i mellomtiden. Noen som har deler jeg trenger er det bare å Hyyyyle ut! Fortsettelse følger.. Mr.P Endret 9. juni 2020 av parrafin23 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 9. juni 2020 Del Skrevet 9. juni 2020 Deilig å få tatt et røsk under der og da- nesten ny bil igjen etterpå. God ståpåvilje! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lame Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Det blir spennende å følge dette prosjektet. Hvor mye arbeid er det å løfte karosseriet? Har en 2005 D3. Kunne vært spennende å gjort det samme med den for å få full kontroll på alle tekniske duppedingser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parrafin23 Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2020 @lame, Gutta brukte vel rundt 3 timer så var alt fra hverandre.. Mr.P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lame Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Da skal man ikke kløne mye før det lønner seg å løfte karosseriet. Man kan si mye om D3'en - men lettskrudd er den ikke ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.