Gå til innhold

Min reservebil Suzuki Vitara?


LandRover

Anbefalte innlegg

Det er vel liten sjanse at det er noen  Suzuki Vitara eiere her på et  forum for Land Rovere, men likevel sjanser jeg.

 

Mens jeg venter på at min  Defender 2002 modell skal komme ut feilfri fra Biltilsynet/Bilkontrollen fredag så kjører jeg nå en Suzuki Grand Vitara 2002 mod. hvor en rød lampe under styrestangen  blinker. Lokalisert   10  -15 cm under mellom styrestangen og et konsoll som går rundt den.  Ikke på instrumentpanelet.Lampen blinker når jeg. kjører og ikke når bilen står stille med motoren i gang. Mulig er det noe etterpå montert. En slags dåse hvor det går en del ledinger inn. Lampen er for det meste ikke synlig   da rattet  i rakt fram stilling dekker lampen når man sitter på førerstolen.  Det at den er montert delvis skjult skulle vel ikke tyde på at det er noe alvorlig på fære tenker jeg eller? 

 

 

 

Bare en liten fotnote: Begge de nevnte bilene er 2002 modeller dog er Defender listet til godt og vel 100 000.- kr Suzukien er notert til  ca 25000.- Begge biler i bra stand for alderen. Kjørekomfort eller ikke,  Defender og Seriebiler er høyt elsket ser det ut for.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får å få noen vettuge tilbakemeldinger på dette, vil jeg tro det hjelper med bilder.

 

Ellers kan det kanskje være noe ettermonterte alarmgreier? Følg ledninger, og se hvor de går. Generelt så er røde, blinkende lys i all slags kjøretøy aldri godt nytt, og bør undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innslag. Som du nevner blinkende rødt lys varsler fare uansett hvor de er montert og jeg er  derfor litt redd for videre kjøring.

 

Jeg skal forsøke å få tatt bilde. Dog må et påmontert konsoll fjernes. Den blinkende lampen ses bare i åpningen  mellom styrestang og konsollet. 

 

Styrestangen kaller jeg den stang som rattet sitter på. Merkelig lampemontering som jeg tror er ettermontert. Blinklampen sitter direkte på dosen /LilleBoksen som ledningene går inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe alarmgreier. Noen knapp på denne boksen? Har bilen propandrift kanskje?

 

Plastdeksel rundt rattstammen er som regel lett å fjerne. Se etter tekst på denne lille boksen, så kanskje det kan være en ledetråd.

Endret av rang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så enkelt å fjerne dekselet.  Legger ved et bilde av Euro Cruise boxen.  Som du/dere ser så er det ganske mange ledninger som er tilkoblet. Å se hvor de fører hen vil være mer komplisert.  

 

Som teksten viser Euro Cruise så tyder det vel på et denne er montert etter at den forlot samlebåndet.  Blinklyset sitter på toppen av boxen og er bare synlig gjennom lille åpningen mellom styrestaket og dekselet som er montert rundt. 

 

Bensindrift.

 

 

eurocruise.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye.

 

Jeg var akkurat i ferd med å skrive at jeg søkte og fant det som du nevner. Nå er det bare å finne ut hvor den styres ifra en eller annen knapp på dash bordet. Ettersom den er ettermontert så er det dog ingen ting som tyder på at det er noen knapp som tyder  på det. På rattet er det derimot noe ettermontert  ett lite knappe system som viser av og på samt reset etc. Jeg har ikke hatt bilen så lenge og vi trodde at det var noe styring til radioen men det er det ikke.  Det finnes heller ingen info i instruksjonsboken.

 

Da er det vel  ingen stor fare å kjøre bilen selv om det blinker?  Så får jeg bare søke for å se om det finnes et eller annen instruksjon på nettet angående EuroCruise boxen.

 

Slik ser den misstenkte kontrollen ut til Eurocruise boxen. Hvorfor den ikke virker kan være batteri slutt. ingen ledninger tilkoblet denne dog var det i første omgang litt vanskelig å finne batteriluka. Enheten står strippa fast til rattet så jeg ville unngå å klippe.

 

Er det kanskje noen som kjenner dingsen igjen?

 

 

cruiselr.jpg

Endret av LandRover
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...