Gå til innhold

D4: Svært laust og fast(?) hengerfeste. Korleis angripe


thamule

Anbefalte innlegg

Eg har antagelig ny hendel m nøkkel. 

Du må finne en tynn dor, og banke ut splint i håndtaket. Da tror eg du får det av. 

Er du innom Bergen kan vi se på det. 

Monterte selv den platen for 2 dager siden. Dro over 3 tonn igår med bilen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2D0B70D2-DD3A-44D0-A371-A03A6A9E6278.jpegD1E6D207-5ED4-4ADF-BC08-B9719F32B125.jpegTakk! Mulig eg tar deg opp på det med å kjøpe håndtak. Men eg gikk laus på demontering ikveld uansett. Fått av lås, men bolten står fast og rikker seg ikkje. Har sauset den inn med olje, men trur dette blir vanskelig å få av heilt. Regner med siste utvei er å kappe låsebolten? Eg har så mykje slakk at eg kan nok komme til med eit baufilblad. 

Eller skal eg berre gi meg på dette, montere plata som @Howard linket til og vere fornøgd?

Endret av thamule
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ike kapp. 

Du kan jo greie slå på pinnen på baksiden av ramme? 

Noen solide slag så tenker eg den kommer. 

Eg ødela den akslingen m tann kransen på, da eg bare brukte makt på den med sveise  tang. 

så eg t enker om du har en som legger press med sveise tang, mens du slår, så kommer den nok

 

Tror nok platen kan ta opp den slarken. 

 

Du lager fint den platen selv, med stål platre og vinkel sliper. 

Eg va heldig å få tak i en ganske kjapt. Men eg har stål for å lage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hamret bolten (og tommelen) både gul og blå fra undersida. Brukte hammer og ein pipeforlenger. Ingen tegn til liv... Har som sagt oljet det inn og prøver igjen i morgen, men eg tviler faktisk på at den løsner. Virker helt fastrustet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve varme også.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varme hengerfeste da (ikkje bolten)? Litt skummelt det også kanskje, er vel herdet metall kanskje? Kanskje eg kødder med bruddstyrken når eg varmer? 
 

Kjem greit til bolt og hengerfeste fra underside. Usikker på om eg hadde oppnådd noko med å ta av fangeren?

15 timer siden, oggioffshore skrev:

 

så eg t enker om du har en som legger press med sveise tang, mens du slår, så kommer den nok

 

Tenkte du å sette inn igjen akslingen og vri på den med ei sveisetang mens eg slår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, thamule skrev:

Varme hengerfeste da (ikkje bolten)? Litt skummelt det også kanskje, er vel herdet metall kanskje? Kanskje eg kødder med bruddstyrken når eg varmer? 
 

Kjem greit til bolt og hengerfeste fra underside. Usikker på om eg hadde oppnådd noko med å ta av fangeren?

Tenkte du å sette inn igjen akslingen og vri på den med ei sveisetang mens eg slår?

Ja, bare holde press på den. 

Tror det går fint å varme opp selve kroken, i området der pinne er. Tåler nok mye varme. Skal som regel ikke mye til. Slå bare på tråden om du lurer... 90934979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...