Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvis den har gått 230t km vet du hva som er byttet av bærearmer og foringer? Hvis lite har vært byttet hittil så er vel det meste modent for utskiftning. Har du løftebukk og kan skru så burde det være barnemat for deg :) Ville da vurdert øvre og nedre bærearmer og kanskje hjullager (og bremseskjold) rundt baut, samt disse sporingsstagene. :)  Dette må være i orden før  spissingen kan bli bra dessverre (alternativt må du sjekke alt av foringer og bytte bare de som er dårlige).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lønnsomt å ta alt i samme rennet. Så har du kontroll på alt, og bedre tilgang. Ikke trenger du bruke en evighet på bolter som har blitt til ett med hylsa i foringen heller. Sitter det litt fast, kapp det av. 
Og hjulstillingskontroll til slutt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Låner denne litt.

D4 2011 med bare 155k på klokka.

Sporer også, men det har den egentlig gjort siden jeg kjøpte den på litt over 80k. PS: Vi har MYE sporete vei rundt om her. 

Det er nå konstatert slakk i:

- Indre sporstag bak

- Øvre bærekule høyre bak

- Foringer øvre bærebroer bak

 

Vil anbefalingen være å ta alt når en først er i gang, evnt. pluss hjullager, eller kun konsentrer seg om feilene, men evnt. bytte på begge sider ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta alt. 

Så slipper man flere runder. 

Spes hjullager og bremse skjold bak. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...