Gå til innhold

Råd ad fjærer på Defender


Anbefalte innlegg

Det må være en god grunn at det er lagt et belegg rundt spiralfjørene på Defender. Jeg er i ferd med å stålbørste for så å rustbehandle  understellet. Hvorfor er disse "plastbelagt" da den var ny?  Beskyttelse? Etter 16 års med  forsiktig og lite og lite vinterkjøring er belegget falleferdig. Det er porøst og har begynt å flasse av.  Er det nok at jeg renser børster/tar av  belegget og smører på behandlings stoff. Eller må de skiftes ut?  Bilen ser forøvrig bra ut med tanke på  alle årene den ikke har vært behandlet.   Planen er å bruke linolje der jeg også har lest litt rundt her på forumet

 

Defender 2002 modell  77000 km sparsomt kjørt og da spesielt om vinteren. De første fire år før jeg kjøpte bilen gikk den 20000 km  som "sightseeing buss" i dyreparken Norrkøping-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er snakk om pulverlakk og den vil nok skalle av før eller siden. Er i utgangspunnktet bare "pynt" men godt med rust vil etterhvert svekke fjøren og. Linolje eller annen rustbehandling gjør uansett bare godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lurt ble jeg da jeg trodde det var plast. Det viser seg at pulverlakken må ha vært meget god og holdt sånn noenlunde sammen. Fuktighet har på en eller måte trengt inn/bak så når lakken plukkes av så henger det kanskje  1 mm rust på. Grundig rensing og behandling behøves så absolutt.

 

Takker for ditt svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...