Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Var på en jobbrelatert befaring ved Tanum kirke nå. Starta bilen og det hagla inn feilmeldinger på parkbrems, transmission og gud bedre hva som ikke var med. Tenkte null stress, og stoppa bilen for å renske med iidtool. Nu vel, det funka ikke. Ikke får jeg sletta noe og ikke får jeg start igjen. I tillegg trykte jeg på parkbremsen. Bigtime fuck!! Ser på Iidtool at batterispenninga var lav 11,9-12,1. Håper jeg bare har behov for nytt batteri. Men, hvordan i faen skal jeg få av brekket. Hvor får man fatt i batteri uten å dra på verksted. Frøkna er hjemme med arma i fatle så skyss går ikke. Tester NAF batteri? og leverer de? Er batteri hypotesene min trolig her? Og bytter man batteri enkelt på disse her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 Alt er missing signal - Kabelbrudd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 U koder stopper ikke bilen Du må ha noe annet som trøbler. Handbrekket kan løsnes via wire under midtonsollen på passasjersiden. Løft opp den sorte avlange gummien, løft ut den sorte plastbåten, så dukker wire opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 Den starter jo ikke. Vurderer å kjøpe nytt batteri nuh! Hvordan får man inn den nødkabelen igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 https://www.youtube.com/watch?v=9RsDGy_Kp6c Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Prøv med start kabler først, så begynner man med å måle batt spenning og lade spenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timo@ Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 om du har nafvei hjelp, da de kan hjelpe å starte bilen eller lade batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Batteri er enkelt å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 Er det plug og play? Sto på lista mi så fikk et kjørt ut Må jeg inn på iidtool etterpå å legge inn noe greier? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Bør være plug å play, vet ikke om 09 modell har batteri monitor system. Men det ser man antagelig på minus kabel. Man kan også sjekke at minus fra batteri er skikkelig skrudd fast til karosseri, hørt de kan løsne og gi dårlig kontakt. Samtidig kan du, måle motstand fra minus Pol batteri til motor. Bør typisk ligge nærme 0 ohm. Om du har multimeter tilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 No go, Stuck i Park og ikke antydning til p starte. Stor feit E på displayet.... Makan Åssen får man den trilla på en naf bil om den står i park? Dette blei en interessant øvelse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 Vil feil på EPB hindre bilen i å starte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanslr Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Om ikke det er for lav spenning, er det kluss et sted i canbus kommunikasjonen. P låsen har en liten hendel du kan trykke inn, ta ut den samme "gummikoppen" som du fjerner for å løse ut EPB. (På høyre side av girkonsollen) så ser du den hvite hendelen langt inni der. Eventuelt kan du nappe av toppen på girvelgeren, da virker heller ikke P låsen. Ta tak i girvelgeren med begge hender og rykk rett oppover, pass på nese og andre ansiktsdeler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 And Bingo was his name! Sikring 30 til transmission var gåen. Bytta den og alt ok! Fikk nytt batteri idag. Hvorfor den har kortslutta vet jeg ikke. Kanskje jeg trenger ny gearbox capacitator. Så på lr uk at den var det litt kluss med. Noen som vet hvordan man kommer til den og hvor den sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Sitter på siden av kassen. Sort firkant. Plugg den ut og bestill ny. Også bytter du når du har tid. Den ryker uten forvarsel. Flaks det bare var den da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 kommer man greit til den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 (endret) Ja, når deksel under kassa er tatt ned så Bakdelen med å koble ut kondensatoren er at etterhvert går plutselig alt i stå med en stor F i displayet. Så bestill ny om du har planer om å bytte denne Endret 4. juni 2020 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 https://www.advancedfactors.co.uk/automatic-transmission-zf-6hp26-158-c.asp Du ser den på skissa her. Førerside. Du finner delen nedpå sida der og. 30pund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 Takker så mye Den er i bestilling. Dekselet det er lik sumpen, eller er det et eget deksel til denne saken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EiRRik 4.6HSE Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 Regner med Yngvar mener beskyttelsesplata Ut fra tegningen fra AF så ligger den utenpå kassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2020 smalt av to sikringer i dag morges så er i gang med å få ut den der kapasisatoren eller hva det heter. Er det noe triks til å å få den av? Må jeg demontere den linkarma som går forbi der? Fytti faen det er trangt når man ikke får heva bilen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2020 Dæven førr et kløn å gjøre liggende. Ikke sjans å få tak godt på den kontakten til å få den av. Vurderer å bare klippe i overkant. Og det er no stripsa satansrør som går over skruene til kladden. Ta stripset oxo? Mistenker at det er stripsa i braketten for flux capasisatoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 2. juli 2020 Del Skrevet 2. juli 2020 Er det ikke mulig å få brukt originaljekken for å få litt mer plass og få under ett par bukker som sikkerhet? Mener du skal kunne nappe ut kontakten med en hånd hvis du finner låsen. Etter du har enten fått løst ut kontakten eller klipt ledningene, er det bare inn med ny sikring 30 og bilen starter. Jeg kjørte en stund med den frakoblet i påvente av den nye. Mener den er for å redusere støy fra girkasse som kan slå inn på radio. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2020 Tenkte å få bytta hele kladden nå. Derfor tanke om å klippe ledningene på toppen bare for å få den ut. Har jo parkert som en jokk så blei litt krevende å komme til... Ordner seg nok. Fikk stabla under en bukk nå etter masse knot. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 2. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2020 Fikk den ut og ny er på plass - velstand!! Blei superstressa og rota veldig ei stund her. Måtte bare innse at det blei en dag med gjemmekontor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.