Gå til innhold

Universal kryss.. Hvor får man raskest tak i?


oterpoter

Anbefalte innlegg

Har klart å bestille universal kryss til half-shaft og ikke prop shaft (var kun half shaft på nett siden.. Og i farten ble det feil) 

 

Står nå og banner fordi jeg ikke får satt på front prop shaft... 

Er dette noe man kan kjøpe på biltema? 

 

Darned... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg leste rett , for en gang skyld , er det mellomaksel han mangler kryss til.

Kaster men tettingen på kryssene kan de brukes på drivakslene foran,så du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

63-110 passer ikke.. dessverre..

close, but no cigar.

Målte originalt, og der var det ene målet 43mm, men biltemas kryss var 40..

Har bestilt 2 nye hos Vestships i dag tidlig.

Skal på landstedet i helgen, og der er dessverre ikke bilen.. den står på askøy.. så jeg får ikke gjort noe.

Bremser ble luftet i går, og olje på bakre diff samt transferkasse er gjort.

Har olje til fremre diff, så er det egentlig bare front prop shaft som skal monteres før alt er good to go.

 

PS. pinion seal til Salisbury axle. Trengs det spesial tool for å banke det på plass? Jeg har 5 stk liggende, og er det eneste jeg ikke har byttet som jeg tenkte. Primært fordi det er uhyre viktig at alt skrues tilbake likt som det stod.. og fordi jeg er usikker på om det er like lett å få oil seal på plass uten riktig verktøy..

 

Det gikk rel lett å bytte tilsvarende på frem aksel. Og når jeg rengjorde og byttet bremsebånd på handbrems, byttet jeg oil seal der også.

Jeg har jo begynt å kunne litt om denne bilen nå.. hvem ville trodd det.. :O

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...