Gå til innhold

Disco 3 bodylift, motorbytte og rammeoppussing


Anbefalte innlegg

Happy days :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle. 

Hun var ute av garasjen er liten luftetur i dag. Første gang med egen maskin på nærmere et år. Noen småfeil på det elektriske. Høyre ventilblokk går i feil blant annet. Alt har stått i et år, så det er forsåvidt ikke uventet. 

 

@Howard Jeg monterte hjul på noen europaller som jeg hadde karosseriet på. Rammen står jo på egne hjul.

 

Bilder skal taes når hun er ferdig og shinet,  men her er et bilde fra kveldens luftetur. 

 

 

20200630_212811.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Med utseende den har nå ser det ut som bilen er klar til å herje på stubben (jordebil) :D

 

Forøvrig veldig lærerik, god interessant tråd for en slik som meg, som ennå ikke har tatt steget inn i D3/D4-verdenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, da er hun levert til verksted for firehjulskontroll, eu-kontroll og påfylling av ac-gass. Sto til midnatt i går og fikset elektriske gremlins.. Måtte blant annet trekke en ny kabel til ventilblokken foran. 

 

På vei til verkstedet i dag morges (første tur bortsett fra testkjøring fra garasjen og hjem i natt) fikk jeg en engine failure, og turbotrykk forsvant. Noterte ikke ned feilkoden, men mener det var boost controll eller noe sånt. Med en ny turbo burde vel ikke akuratorarmen gå tregt? Skal sies at det til tider har vært mye støv og møkk i garasjen, og motor har stått med den nye turboen i nærmere 2 mnd i dette miljøet. (Alle inntak osv var plugget igjen på motor mens dette pågikk) Noen som har tanker om hva som kan være årsaken til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt plugge I noen plugger på motor.. Egr etc.. 

Sjekke slange klemmer på turbo slanger 

Eneste eg kan komme på 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lekkasje av turbotrykk enten ved lang slange opp fra intercooler til innsug, sprekk i intercooler eller lekkasje mellom turbo og intercooler. Sjekk om feilkode er P023 (tror det er den som peker til map-sensor), men den sier at blandingsforholdet luft/diesel er feil. Tror du da vil få svart eksos = uforbrent diesel. 
kan selvfølgelig være noe helt annet også. 
Må ny turbo «programmeres» inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kabler og plugger skal være på plass. Var ingen feil etter test i går, kjørte diagnose flere ganger. Skal få lest av feilkoden når jeg henter bilen i ettermiddag.

 

Jeg stoppet på et busstopp for å sjekke feilen, og så i speilet at det kom en svart eksossky i det jeg kjørte ut fra stoppet. Har byttet alle turboslanger, men det kan selvfølgelig være en slangeklemme som ikke er ordentlig dradd til. Ny turbo (Og motor) må ikke programmeres inn. Kun steering sensor som må kalibreres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg får kjøpe løftebukk, D3 blir en stund til- og kanskje en D4 etter det. Da trengs det vel. Særlig etter å uansett prisen på den nye Defenderen som dukket opp på Finn heromdagen. Jeez. Blir en stund til den er for vanlige folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Børre Michelsen skrev:

Så, da er hun levert til verksted for firehjulskontroll, 

Antar verkstedet vet at luftfjæringa skal settes i «tight tolerance mode» før kontroll. Hvis bilen gjør justeringer inder 4-hjulskontrollen, blir den ikke riktig. Hvis de ikke vet hvordan det gjøres, kan et alternativ være å la bilen gå på tomgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare la en dør være åpen. 

Det gjorde verkstedet som tok min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...