Børre Michelsen Skrevet 28. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2020 Hun startet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Happy days :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranger Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 Imponerende jobb. Well done! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 28. juni 2020 Del Skrevet 28. juni 2020 nydeleg, klapp på skuldra :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 yes. Tommel opp. Post noen bilder av det ferdige produktet når du får tid. Mvh Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Howard Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Flott stykke arbeid! Hvordan får du flyttet understellet/ramma rundt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Takk alle. Hun var ute av garasjen er liten luftetur i dag. Første gang med egen maskin på nærmere et år. Noen småfeil på det elektriske. Høyre ventilblokk går i feil blant annet. Alt har stått i et år, så det er forsåvidt ikke uventet. @Howard Jeg monterte hjul på noen europaller som jeg hadde karosseriet på. Rammen står jo på egne hjul. Bilder skal taes når hun er ferdig og shinet, men her er et bilde fra kveldens luftetur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 30. juni 2020 Del Skrevet 30. juni 2020 Tøft! Med utseende den har nå ser det ut som bilen er klar til å herje på stubben (jordebil) Forøvrig veldig lærerik, god interessant tråd for en slik som meg, som ennå ikke har tatt steget inn i D3/D4-verdenen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 30. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2020 Haha Ja hun trenger noen lykter osv.. Men LR har ikke glemt arven sin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 3. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2020 Så, da er hun levert til verksted for firehjulskontroll, eu-kontroll og påfylling av ac-gass. Sto til midnatt i går og fikset elektriske gremlins.. Måtte blant annet trekke en ny kabel til ventilblokken foran. På vei til verkstedet i dag morges (første tur bortsett fra testkjøring fra garasjen og hjem i natt) fikk jeg en engine failure, og turbotrykk forsvant. Noterte ikke ned feilkoden, men mener det var boost controll eller noe sånt. Med en ny turbo burde vel ikke akuratorarmen gå tregt? Skal sies at det til tider har vært mye støv og møkk i garasjen, og motor har stått med den nye turboen i nærmere 2 mnd i dette miljøet. (Alle inntak osv var plugget igjen på motor mens dette pågikk) Noen som har tanker om hva som kan være årsaken til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Glemt plugge I noen plugger på motor.. Egr etc.. ? Sjekke slange klemmer på turbo slanger Eneste eg kan komme på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Kan være lekkasje av turbotrykk enten ved lang slange opp fra intercooler til innsug, sprekk i intercooler eller lekkasje mellom turbo og intercooler. Sjekk om feilkode er P023 (tror det er den som peker til map-sensor), men den sier at blandingsforholdet luft/diesel er feil. Tror du da vil få svart eksos = uforbrent diesel. kan selvfølgelig være noe helt annet også. Må ny turbo «programmeres» inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 3. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2020 Alle kabler og plugger skal være på plass. Var ingen feil etter test i går, kjørte diagnose flere ganger. Skal få lest av feilkoden når jeg henter bilen i ettermiddag. Jeg stoppet på et busstopp for å sjekke feilen, og så i speilet at det kom en svart eksossky i det jeg kjørte ut fra stoppet. Har byttet alle turboslanger, men det kan selvfølgelig være en slangeklemme som ikke er ordentlig dradd til. Ny turbo (Og motor) må ikke programmeres inn. Kun steering sensor som må kalibreres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kurt Gustafsson Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Imponerende kjempeprosjekt... Jeg velger å selge min D3 framfor å begynne denne prosessen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 Jeg tenker jeg får kjøpe løftebukk, D3 blir en stund til- og kanskje en D4 etter det. Da trengs det vel. Særlig etter å uansett prisen på den nye Defenderen som dukket opp på Finn heromdagen. Jeez. Blir en stund til den er for vanlige folk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engebo Skrevet 3. juli 2020 Del Skrevet 3. juli 2020 1 time siden, Børre Michelsen skrev: Så, da er hun levert til verksted for firehjulskontroll, Antar verkstedet vet at luftfjæringa skal settes i «tight tolerance mode» før kontroll. Hvis bilen gjør justeringer inder 4-hjulskontrollen, blir den ikke riktig. Hvis de ikke vet hvordan det gjøres, kan et alternativ være å la bilen gå på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oggioffshore Skrevet 4. juli 2020 Del Skrevet 4. juli 2020 Eller bare la en dør være åpen. Det gjorde verkstedet som tok min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Børre Michelsen Skrevet 6. juli 2020 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2020 (endret) Da er hun hjemme igjen. Med godkjent Eu-kontroll og hjuloppheng justert. Nøyaktig ett år etter havariet. Feilmelding på turbo forsvant etter noen timers kjøring, men skal ta en økt og få renset kontakter. Endret 6. juli 2020 av Børre Michelsen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.