Bergengen Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Hvordan før dere løsnet girkasse fra motor? (03 4.0 V8 aut) Skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme til skruene som sitter på flex plata? Bolten sitter jo på motorsiden og der er det trangt!!! Må jeg lage/kjøpe en spesial nøkkel? Noen som vet om det er 12 eller 13mm?? Hvorfor?? Jo flex plata på Classic’en røk og har laget hakk i torque converteren (se bilde) og redd denne vil skape vibrasjon. Så tenkte ta den fra D2’n Håper disse får om hverandre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Tror ikke det gir merkbar ubalanse. Jeg ville tatt den med til automatkassesjappa og spurt. Evt. lettet den for ditto vekt på motsatt side. Kan det være et deksel eller hull med plugg i annet sted på bellhousingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 2. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2020 27 minutter siden, gautes skrev: Tror ikke det gir merkbar ubalanse. Jeg ville tatt den med til automatkassesjappa og spurt. Evt. lettet den for ditto vekt på motsatt side. Kan det være et deksel eller hull med plugg i annet sted på bellhousingen? Usikker på hvem som kan balansere den rundt Gjøvik? Skal sjekke, men det må jo være på motorsiden og ikke girkasse siden! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Ofte er det starterhullet som brukes som adgang til boltene. Og noen ganger er det et eget hull til dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Ta ut startmotoren. Men du må uansett ut med girboksen, så jeg ville delt fordelingsboksen fra automaten siden den er svintung. Deretter trekt ut automatboksen og siden skrudd av fleksplata. Ikke uvanlig at du må bruke varme på skruene fordi de sitter med gjengelim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 2. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2020 40 minutter siden, YMK skrev: Ofte er det starterhullet som brukes som adgang til boltene. Og noen ganger er det et eget hull til dette. Tenkte på det med starteren, men det må da bli for langt ut ? Skal se på det i morgen jeg 2 minutter siden, lafterolf skrev: Ta ut startmotoren. Men du må uansett ut med girboksen, så jeg ville delt fordelingsboksen fra automaten siden den er svintung. Deretter trekt ut automatboksen og siden skrudd av fleksplata. Ikke uvanlig at du må bruke varme på skruene fordi de sitter med gjengelim. Fordelingskassa er av, skal de på starter motoren. Tenkte på ha slippe auto kassa bakover og la konverteren sitte igjen på flex plata, men tror ikke det lar seg gjøre da det ikke er plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Jo det er plass. Løsne girboksen og senk den litt i bakkant. Da kommer du lettere til skruene mot motor i øverkant også. Bare pass på og ikke slippe boksen i framkant. Trekk den rett bak uten å belaste momentomformeren for mye. Det viktigste er under montering at du smetter omformeren fint inn i mot akselen på kassen og IKKE monterer momentomformeren fast på motorsiden. Deretter skrues fleksplata fast gjennom starteråpningen når boksen står rett mot motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 (endret) Hva er en momentomformer ? Edit: glem det. Ali-kaffen begynner slå inn nå... Endret 3. juni 2020 av JokerS30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 Momentomformer er det norske ordet for torxconverter. Jeg liker norsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 10 timer siden, lafterolf skrev: Momentomformer er det norske ordet for torxconverter. Jeg liker norsk. Norsk er veldig fint - og som oftest å foretrekke. Generelt sett er jeg enig - om du ikke jobber innen IT. Da er det et sant h*lvete. "Det er en konflikt i avbruddskontrolleren" - Whuuuuuuut? (Dette var på 90-tallet) For ikke å snakke om det å lage formel i norsk Excel (og det gjelder i dag)... Nuvel. Total avsporing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 Enda godt vi ikke har Japanske biler. De sliter mer tipper jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 エンジンシステム障害 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.