tigergutt Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Det gikk varmt for seg på Rudskogen på søndag. Ny M3 ekstra tykk alu-rad er bestilt, men jeg tror at jeg må ha ny(e) vifte(r). Spørsmålet er 1 x 14 tommer eller 2 x 10 tommer - noen voksne som kan svare meg på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 2 timer siden, tigergutt skrev: Spørsmålet er 1 x 14 tommer eller 2 x 10 tommer - noen voksne som kan svare meg på det? Arealet på de to alternativene er tilnærmet like. 1 x 14 = 154 inch2 og 2 x 10 = 157 inch2. Når 2 x 10 har et ekstra senter å trekke fra som areal, og enhet som trekker strøm og kan ryke, er 1 x 14 det beste alternativet i mitt hode. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Jeg husker en kompis slet sporadisk med dette . Han drev og forsket på forstøvingsdyser som ble montert foran radiatoren. Vanndusjen kulle visstnok senke tempen brukbart. Husker dessverre ikke hvordan det gikk. Ikke sikker på om jeg fikk vite det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Vann som fordamper kjøler svært effektivt, og vil sikkert fungere. Kjøletårn, også kjent for å spre salmonella, baserer seg på det. Aircondition i eldre anleggsmaskiner er luft som blåses mot ei skive som spinner, som sprøytes med vann på andre siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 1 minutt siden, Vidar S skrev: også kjent for å spre salmonella Det er vel snakk om legionella men det blir litt annerledes fordi i de kjøletårnene gjenbrukes vannet og det ligger på gunstig temperatur for å dyrke bakterier i lang tid. I bil forbrukes vannet og bakterier er et ikke-problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidar S Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 (endret) Yes, legionella men prinsippet om å sprute på vann vil fungere. Endret 2. juni 2020 av Vidar S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Blande i litt såpe så blir du barnas såpeboblefavoritt og konkurrentenes glatte mareritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Spylervæske er også populært brukt. Gjerne rett inn før turboen på heftige dieselmotorer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 som vannforstøvingssystem så burde jo spyleveskepumpe og dyse fra moderne biler kunne funke? de sprer jo vannet i vifteform ganske så bra, i stedet for å "pisse på ruta".. lett å få tak i i hvertfall, for en test. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Har ikke en av Subaruene- en WRX et sånt system montert originalt? Vanndampen tar med seg varmen, ergo radiatoren kjøler bedre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 3. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2020 17 timer siden, Vidar S skrev: Arealet på de to alternativene er tilnærmet like. 1 x 14 = 154 inch2 og 2 x 10 = 157 inch2. Når 2 x 10 har et ekstra senter å trekke fra som areal, og enhet som trekker strøm og kan ryke, er 1 x 14 det beste alternativet i mitt hode. Takk for svar - resten av dere kan ta dere en bolle :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 3. juni 2020 Del Skrevet 3. juni 2020 Jepp.Donut med bringebær blir fortært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 4. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2020 16 timer siden, gautes skrev: Jepp.Donut med bringebær blir fortært. :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
truls Skrevet 4. juni 2020 Del Skrevet 4. juni 2020 i ett annet miljø.. tidlig på 90 tallet ble det eksperimentert med aceton og vann i forstøvet form på radiator for bedre kjøling..ett annet triks var å legge radiatoren i en liten vinkel bakover..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 5. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2020 Det viser seg at det originale Alfa-vifta går fortere/gir mer luft en noen av de andre alternativene. Ekstra tjukk BMW M3-radiator er bestilt - den gir nesten dobbelt så mye flate (og er ikke fra 1987) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iknutis Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 6 minutter siden, tigergutt skrev: Det viser seg at det originale Alfa-vifta går fortere/gir mer luft en noen av de andre alternativene. Viskosevifte? De flytter normalt mye mer luft enn elektriske alternativer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 5. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2020 12 minutter siden, iknutis skrev: Viskosevifte? De flytter normalt mye mer luft enn elektriske alternativer. Korrekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 5. juni 2020 Del Skrevet 5. juni 2020 Hvorfor ikke bruke orginalviften? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 5. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2020 5 timer siden, lafterolf skrev: Hvorfor ikke bruke orginalviften? Jeg gjør jo selvfølgelig det og bytter radiator til noe myyye større :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.