Jetinge Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Hva kan være feil her : fra å være litt svak clutch gikk det plutselig over til å være null pedal / clutcheffekt. Sjekket om det er lekkasjer i systemet, og ingen åpenbare er funnet. Hva kan da ha skjedd ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Du må definere svak clutch litt mer. En S2 om jeg husker riktig. Du har muligens en stor gummitetting på h.side av girkassetunellen? Vipp av denne og se om det er bevegelse på den mekaniske delen av clutchoverføringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 26. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2020 Jepp, S 2. Svak clutch er at den tar langt inne, hogger ved for kjapp utslipp, og løser dårlig ut - start med clutch inne og i gear gir tydelig tegn på at den sliter med å løse ut. Det som skjedde her var at rimelig kjapt bare forsvant all effekt, og null clutch. skal sjekke overføringer etc. asap imorgen ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. mai 2020 Del Skrevet 26. mai 2020 Har du jevn motstand hele veien på pedalen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 27. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2020 Ja, men den er svak. Sjekket at det er liv ned til slaven, og får nå clutchvirkning om jeg pumper på pedalen - kan virke som det er luft i systemet, og lufter det. Men hvordan kan det oppstå luft her uten lekkasje ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 Slitte pakninger i pumpa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 (endret) Undertrykk suger inn luft gjennom dårlige pakninger. Hvis du ikke byttet master og slave evt. overhalte ved oppussingen ville jeg satt i nytt nå. Men luft anlegget og se om det blir bra pedal før deleskifting. Endret 27. mai 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 27. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2020 (endret) Byttet master og slave ved oppussing, gått ca 300 mil siden. Luftet anlegg uten noe synlige bobler eller virkning, og så sjekket jeg overføringen fra slave og inn i girkasse ref. video, og mulig feilen ligger her Det er ganske mye slark og ved pumping av pedal får jeg nok trykk til at det løser ut så der. Noen som sitter på deler til dette? Bør vel bytte alt fra ut av kasse og til innfesting av slavestempelstang? FullSizeRender.mov Endret 27. mai 2020 av Jetinge Endring video Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 Medmindre jeg har føkka opp med pcn igjen må du nok gjøre noe med videoen din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 27. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2020 (endret) Ble dette bedre? Endret 27. mai 2020 av Jetinge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Så lenge ting blir bedre når du pumper pedal er problemet luft/lekkasje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Du kan med fordel bytte opplagringsforingen,men det er ikke selve feilen. Pumper,slange og overføringer (slitasje) videre inn i kassa kan gi veldig like symptomer . Noen ganger vil du også finne flere feilkilder som tilsammen gir problemer. Men som oftest stemmer Lafterolfs utsagn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 28. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2020 Ok,takk for innspill her. Det er nye slanger, ny master og slave og ingen synlige lekkasjer, kan det være at master eller slave lekker etter 3000 km ? Det som forvirrer meg er at jeg får ikke opp et fast trykk når jeg pumper, ref bremsetrykk ved luft i anlegget, men det er nok til å få lirket inn clutch funksjon for å få satt i gir. Hvordan kan jeg sjekke pumpene annet enn ved visuel kontroll? Er opplagringsforinge å få løs, eller byttes hele armen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. mai 2020 Del Skrevet 28. mai 2020 Du må kanskje lirke deg innom sjefsmekanikeren din en tur. Klarer du å sperre bevegelsen på armen vil du få testet hydraulikken. Husk at litt testtrykk på pedalen holder lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 28. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2020 Topp, da sjekker jeg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 29. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2020 (endret) Har testet hydraulikk på clutch og fikk sperret av slitasjebevegelse på opplagringsforingen. Luftet, sjekket master, slave og slanger for lekkasjer, og har noe bedre clutch nå. Men kan det være luft som ligger helt oppe i toppen ved innløpet på masterpumpe? Og, bytter jeg opplagringsforingen, eller hele armen med foring? Noe du har på lager Gaute ? Endret 29. mai 2020 av Jetinge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. mai 2020 Del Skrevet 29. mai 2020 Få noen til å trampe pedalen rolig ned. Åpne røret inn på master når pedal trampes og lukk før den når bunnen. Jeg demonterer nye master/slavesylinder og smører pakninger med silikonfett. De er tørre fra fabrikk og jeg har opplevd samme som deg, etter kort tid drar de luft. Om det har noe for seg vet jeg ikke, men det gir i det minste en god følelse en stund. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 30. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2020 Takk for svar Jeg tester ut forslaget ditt om lufting på innløpet, og skaffer ny opphengsforing, den er helt utslitt, før jeg river ut pumpene med påfølgende smøring med silikonfett. Kan jeg bare bytte foringen, eller er hele staget slutt ( har ikke demontert det ennå, derfor spørsmålet ) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 Synes ikke å huske jeg har sett nevneverdig slitasje på akselen der den er lagret opp i kula. Kula er dessverre ikke noe jeg har på lager lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 31. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2020 OK Gaute, bestiller fra Erik + noe annet nødvendig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 31. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2020 Har fjernet venstre forskjerm for n’te gang (blir snart montert med borrelås ) sjekket og luftet på innløp masterpumpe, fikk en overraskelse på oppheng / overgang pedalforing og inn i braketten - skal være ca 0.02 til 0.07 mm, og ofringen der er så slitt at det nesten 10 mm slakk. Med tilsvarende slitasje på kula nede på armen har jeg vel 15 - 20 mm dødgang på clutchsystemet. Nytter lite å finjustere pedalhøyden til158 mm da. Må bytte disse foringene før jeg kommer videre på å få clutch som løser ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 7. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2020 Bedre hodeløs enn rådløs - nødreparasjoner på clutchsystemet ble til ved at stempel på masterpumpe ble skrudd helt ut for å ta opp slakk, luftet på innløp og Eureka! det hjalp på clutchfunksjonen. Kun en midlertidig utbedring da foringene klart må byttes, men - mens jeg venter på deler, er nå er den Lille Svarte igjen kjørbar i nærområder Takker for gode råd og innspill, kommer tilbake med flere spørsmål ved neste høve, for iflg. min kjære fru kone, er det kun et spørsmål om når det skjer noe mer - og ikke om det skjer, fortsatt god helg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 7. juni 2020 Del Skrevet 7. juni 2020 (endret) Har sikkert et pedalverk uten nevneverdig slakk et sted om det ønskes. Kapoff og så syk clutch rimer litt dårlig med foringsslitasje. Endret 7. juni 2020 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 8. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2020 Flott Gaute, kan jeg kreke meg en tur ut til sjefsmekanikeren en dag denne uken - for en kvalifisert vurdering av tilstanden ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. juni 2020 Del Skrevet 8. juni 2020 Det går nok bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.