Gå til innhold

D2 Td5 manuell kutter ved høyt turtall


Kasper HM

Anbefalte innlegg

Hei

Har ymse feil jeg vi få retta opp i.
bilen min var en automat med bygget om til manuell av ett verksted, det er ikke kodet om i ecu att det nå er en manuell bil så m og s blinker

 

jeg har skiftet crank sensor og ledningsnett til dyser og det hjalp ikke har også kontrollert den berøre røde kontakta til ecu en og der er det ikke olje 

 

Ved pådrag 3000+ litt dør motor før den enten kommer tilbake igjen eller hoster og harker og dør helt og jeg må av og på med tenking å trill starte eller fysisk starte den. 

dette har begynt i irritere meg ganske kraftig....

her er noen av feilkildene jeg fikk opp noen som kan hjelpe meg?

1529FBEA-7C98-4D5A-AAA3-6C01A146BDF3.jpeg

7FCB7A9A-E821-4DBD-B8C2-82376FAEC4B6.jpeg

D5CD91B7-34CA-46D4-9C6D-6A2056684CA3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nå meddele att jeg tror jeg har klart å finne grunden til att bilen kutter!

 Var faktisk så enkelt som å skru ut luft sensoren som sitter på innsugnings manifolden og rense den, for gjett hva den var full av kokks takket være disse vidunderlige egr ventilen. Selv om den på min bil er demontert så var det glemt å rengjøre manifolden men men, nå virker drt som att alt er som det skal.

så til uka så er planen å skifte eksos pakking og så demontere insugsmanifolden og rengjøre denne sjikkelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.6.2020 den 11.39, YMK skrev:

Du bør nok vurdere å se på veivsensoren også på sikt. Noisy crank kan lage trøbbel, spesielt på høye turtall

Er no spesifikt sted det pleier å gnisse eller ryke? Får gikk litt tid også kom feilen tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør finne en venn med egnet utstyr ;)

Det holder som regel med en shims. 

Men de feilkoder du viser tyder på at bilen er trimmet med "bokstrim" stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...