Kasper HM Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 Hei Har ymse feil jeg vi få retta opp i. bilen min var en automat med bygget om til manuell av ett verksted, det er ikke kodet om i ecu att det nå er en manuell bil så m og s blinker jeg har skiftet crank sensor og ledningsnett til dyser og det hjalp ikke har også kontrollert den berøre røde kontakta til ecu en og der er det ikke olje Ved pådrag 3000+ litt dør motor før den enten kommer tilbake igjen eller hoster og harker og dør helt og jeg må av og på med tenking å trill starte eller fysisk starte den. dette har begynt i irritere meg ganske kraftig.... her er noen av feilkildene jeg fikk opp noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 25. mai 2020 Del Skrevet 25. mai 2020 min første tanke når den dør sånn rundt 3000 går mot treig wastegate som fører til overboost. Men basert på den gjengen med feilmedinger så kan det jo høres ut som om det er mere som er feil i akkurat denne -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasper HM Skrevet 31. mai 2020 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2020 Kan nå meddele att jeg tror jeg har klart å finne grunden til att bilen kutter! Var faktisk så enkelt som å skru ut luft sensoren som sitter på innsugnings manifolden og rense den, for gjett hva den var full av kokks takket være disse vidunderlige egr ventilen. Selv om den på min bil er demontert så var det glemt å rengjøre manifolden men men, nå virker drt som att alt er som det skal. så til uka så er planen å skifte eksos pakking og så demontere insugsmanifolden og rengjøre denne sjikkelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian Kvart Skrevet 31. mai 2020 Del Skrevet 31. mai 2020 Bra detektiv arbeid, koks er noe dritt. Du kan få med innsugsmanifolden min også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 1. juni 2020 Del Skrevet 1. juni 2020 Du bør nok vurdere å se på veivsensoren også på sikt. Noisy crank kan lage trøbbel, spesielt på høye turtall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasper HM Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2020 På 1.6.2020 den 11.39, YMK skrev: Du bør nok vurdere å se på veivsensoren også på sikt. Noisy crank kan lage trøbbel, spesielt på høye turtall Er no spesifikt sted det pleier å gnisse eller ryke? Får gikk litt tid også kom feilen tilbake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Svaret er ofte en shims (finnes eget delenummer) mellom sensoren og monteringsflaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasper HM Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2020 Aha! Men Ossen finner jeg ut hvor mange jeg trenger har ikke diagnose utstyr. Bare prøv og feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 10. juni 2020 Del Skrevet 10. juni 2020 Du bør finne en venn med egnet utstyr Det holder som regel med en shims. Men de feilkoder du viser tyder på at bilen er trimmet med "bokstrim" stemmer det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kasper HM Skrevet 10. juni 2020 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2020 Aner ikke hva den ecuen er gjort med men det er den som ikke kunne trimmes via obd kontakta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.