Gå til innhold

Framfjører 110"


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt liggende vinsjefanger liggende, og har takgrind på bilen, trudde fjører og dempere var std rundt hele. 

 

Kjøpte std høyde og MD (medium, hos FF) ser nå at de blå det er HD. 

Dette da bilen blei tyngre i front, og jeg syntes bilen har vært myk i svinger. 

 

Tenkte da og bytte. Tok av gammel fjør og var sikker på at den skulle være lavere enn den nye. Men den var like under 1" høyere enn ny. Noen meldinger til Rolf og skjønte det slik at de nye var lavere siden de var stivere. Monterte da på den nye. Bilen blei litt lavere, dog ikke på langt nær 1". Men den blei mye mykere. Har enda en gammel på motsatt side så enkelt å kjenne. 

 

Så da lurer jo je på hva slags fjører som satt på når de er stivere enn HD, og høyere. 

 

En annen ting er hvilket sett je bør ha på bilen? Vinsjefanger og takgrind. Har med tiden vurdert 2" lenger dempere og 1" høyere fjærer, dette ved å heve med klosser (hvem selger disse nå, finner de ikke hos FF lenger) . Men veldig usikker på hvilket oppsett je bør ha. 

 

Tenker å prøve de nye fjærene, men syntes det er rart de er så mye lavere, og så mye mykere. 

 

Noen med lignede erfaring? 

Snapchat-900172772.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt diameter på fjærstålet?

Mine HD er noen mm tykkere i stålet.

Har opplevet det samme som deg og husker jeg rotet rundt på lageret og fant noen beregnet bak på en eller annen LR.

Merkelappene er ofte festet med dårlig lim eller skrift a la kassalapper(garanti:angry:)som forsvinner etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...