Jump to content
LRforum
KjellB

Sparco r100 seter

Recommended Posts

Hei 

Noen som har erfaringer med Sparco r100 seter i Defender n. Ut i fra det jeg leser på nett så er de en bra oppgradering.

Erfaringer mottas med takk :-)

/Kjell

Kjenner ikke dem men jeg fikk skikkelig vondt i nakken når jeg kjørte heftig terreng med bøtteseter.

Var nesten bare mulig å flekse med nakken da resten av kroppen satt som støpt fast i setet.

Og litt knot ved ut og innstigning.

Men utrolig gode på slett landevei og i mini på løp i Sverige.

Heftig terreng er jeg usikker på om det blir med mine planer for bilen, men jeg får fundere litt mer på seter, jeg sitter jo faktisk ganske så godt i mine utslitte/hullete techno seter. :-) Kan eventuelt kjøpe ny stopping og trekk fra exmoor som et alternativ, men må jo innrømme at Sparco setene hvertfall ser kule ut..:D

Edited by KjellB

20 minutter siden, gautes skrev:

Har du bilde?

Sendte en mms til deg 

Jeg syns det er en stor fordel med seter som lar meg komme lett til batterikassa under setet. Exmoor sine har vel stort sett denne muligheten, også på sine sportsseter. 

Selv syns jeg disse ser kurrante ut, uten at de blir for racing...

https://www.exmoortrim.co.uk/modular-seat.html

Jeg bytta i første omgang skum i førersetet mitt og det ble knall, og det til svært få kroner. 

18 minutter siden, Jasswass skrev:

Jeg syns det er en stor fordel med seter som lar meg komme lett til batterikassa under setet. Exmoor sine har vel stort sett denne muligheten, også på sine sportsseter. 

Selv syns jeg disse ser kurrante ut, uten at de blir for racing...

https://www.exmoortrim.co.uk/modular-seat.html

Jeg bytta i første omgang skum i førersetet mitt og det ble knall, og det til svært få kroner. 

Du kommer forholdsvis lett til batteriet med Sparco-setene, de følger med slike skruer som du bare skrur til med hånda, ergo løsne 4 skruer,  løfte ut setet. Enig i at de du linker til er fine, men da snakker vi det dobbelte i pris..Sparco setene er forholdsvis like de Land Rover setene som SWX n eller hva de heter kom med. Uansett er det som @Gautes sier at man bør jo ha en kropp som passer i de og jeg vet da pokker om jeg har det :D Jeg heller vel mot å kjøpe nytt skum til både rygg og puter etterhvert tenker jeg :lol:

Nytt skum hjalp mye på setene mine i allefall. De gamle satt jeg krumrygga I omtrent da de var innsunkne I ryggen. Bestilte med sånn korsryggstøtte man pumper opp. Er en ballong på innsiden av trekket. Funker bra. 

IMG_20200223_163824.jpg

3 minutter siden, Ivers skrev:

Nytt skum hjalp mye på setene mine i allefall. De gamle satt jeg krumrygga I omtrent da de var innsunkne I ryggen. Bestilte med sånn korsryggstøtte man pumper opp. Er en ballong på innsiden av trekket. Funker bra. 

IMG_20200223_163824.jpg

Heller mer og mer mot original seter med nytt skum og trekk....:)